Raportul, întocmit de comisia de anchetă etiopiană şi prezentat joi presei de către ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, mai menţionează că piloţii au urmat corect procedura indicată de Boeing pentru situaţia cu care s-au confruntat, dar cu toate acestea nu au reuşit să controleze avionul.
Concluziile se referă la o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Raportul preliminar va fi confruntat cu cel al celuilalt accident în care a fost implicat anul trecut un avion de acelaşi tip al companiei indoneziene Lion Air, soldat cu 189 de morţi. La fel ca în cazul accidentului avionului Lion Air, prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp după decolare. De asemenea, ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.
Administraţia Aviaţiei Federale a SUA (FAA), care a fost criticată pentru modul în care a omologat sistemul MCAS, a declarat că investigaţia încă nu este finalizată şi că încă nu sunt elucidate toate aspectele acestui accident. Compania Boeing a anunţat miercuri că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS.
Vezi și: Boeing, dat în judecată de rudele victimelor, în urma prăbușirii cursei Ethiopian Airlines
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- S-a descoperit, în sfârșit, cum au fost construite piramidele din Egipt
- Centrală pe gaze vs. centrală electrică. Vintilă (FEL România): Dintre cele două eu aș alege-o pe a treia
- Gata cu telefoanele mobile așa cum le știam! Cu ce vor fi înlocuite. Ți-ai fi închipuit că se va ajunge aici? foto în articol
- Emi și Cuza, comentarii la adresa lui Florin Ristei: "Exagerează cu vocea! Ca și cum ai două ceasuri cu diamante și le porţi pe amândouă!"
- Ce presupune amplasarea reactoarelor modulare mici (SMR) pe teritoriul României. Ambasadorul Rim Kap-soo: Ar fi prima țară din lume care are așa ceva / video
- ADN-ul lui Alain Delon, cerut în instanță. Presupusă legătură de paternitate: "Nu ai ochii mei, nu ai părul meu, nu eşti fiul meu, nu vei fi niciodată fiul meu"
- În Reșița condusă de Ioan Popa (PNL), austriecii de la Porr s-au apucat să... asfalteze șine de tramvai / video
- Luna Plină, prăpăd pentru patru zodii. Daniela Simulescu: Dormiți mult să treacă repede
- Locul din România unde turiștii ”vin pentru că avem niște peisaje extraordinare” și ”oamenii sunt gospodari și primitori”: Dar avem o problemă foarte gravă
- Nu ai nevoie de asigurare de sănătate suplimentară în UE. Cum să obții gratuit și fără drumuri cardul de sănătate european