De aici protestul industriei hranei pentru animale de companie, care deja exploatează rămășițele animale pentru a produce hrană pentru câini și pisici și care nu ar dori să vadă această resursă prețioasă furată.
Concurența resurselor
Conform propunerii Parlamentului European și a Consiliului, legea carburanților verzi pentru avioane va fi extinsă pentru a include ”categoria 3”, care se referă la părțile unui animal sacrificat care sunt comestibile, deși nu sunt consumate de obicei în Europa pentru scopuri culturale sau motive de vânzare scăzută.
Aceste deșeuri sunt folosite în mare măsură pentru a face hrană pentru animale de companie, deoarece conțin nutrienți care altfel sunt greu de găsit.
”Nu credem că ingredientele valoroase pentru hrana pentru animale de companie, în special grăsimile animale de Categoria 3, care sunt deja insuficiente, ar trebui folosite în sectorul aviației”, a declarat Rosa Carbonell, președintele Fediaf, asociația pentru hrana pentru animale de companie.
Celor care protestează împotriva acestei decizii li se opune Industria oleochimică europeană, care folosesc deja rămășițele de animale pentru fabricarea, de exemplu, de detergenți, vopsele și produse farmaceutice.
”În timp ce producătorii de biocombustibili se pot aproviziona dintr-o varietate de materii prime, industria oleochimică europeană are opțiuni foarte limitate”, a declarat pentru Euractiv Sofia Ferreira Serafim, managerul European Oleochemicals and Allied Products Group (APAG).
Combustibili durabili
Așa a apărut prima opoziție față de ReFuelEU Aviation, legea UE care își propune să reducă impactul asupra climei al călătoriilor aeriene prin înlocuirea kerosenului fosil cu alternative ”ecologice”. Ideea este de a exploata biocombustibili și combustibili electrici, rezultat al deșeurilor selectate sau al produselor avansate, pentru a continua să zboare.
Propunerea inițială a Comisiei, datând din 2021 și inclusă în pachetul climatic ”Fit for 55”, includea numai grăsimi animale de categoria 1 și 2 pentru această utilizare. Din motive de siguranță, aceste deșeuri, care includ părți de animale care au murit din cauza diverselor boli, nu poate fi folosit de industrie pentru hrănirea animalelor de companie.
Atât Parlamentul European, cât și Consiliul UE au fost de acord, totuși, să solicite extinderea lista materiilor prime care urmează a fi transformate în combustibil. În special, europarlamentarii fac eforturi ca avioanele să fie propulsate cu 2% SAF din 2025, dar obiectivul ambițios este de a ajunge la 85% până în 2050.
Mult mai mult decât ceea ce propusese Comisia, care propusese pentru aceeași dată să ajungă la 63%. Pe de altă parte, Consiliul European pentru Biomotorină (Ebb) salută propunerea, care prevede o listă mai largă de materii prime care trebuie utilizate.
Citește și:
Cercetătorii au creat un combustibil pentru avioane din deșeuri alimentare, cu 165% mai ecologic decât kerosenul
Conform BBC, cea mai mare parte din mâncarea reciclată în întreaga lume pentru energie este convertită în gaz metan. Însă, cercetătorii americani spun că au găsit un mod prin care pot transforma acest tip de deșeuri într-o parafină care funcționează la motoarele avioanelor.
Autorii noului studiu explică cum combustibilul reciclat este cu 165% mai ecologic decât combustibilii fosili. Cifrele vin de la reducția de carbon emis în timpul zborului combinată cu faptul că mâncarea nu mai este dusă la groapa de gunoi, salvând alte resurse. „Sunt combustibili impresionanți care se bazează pe arderea gunoiului uscat, însă acesta funcționează pentru deșeurile cu conținut mare de apă pe care le depozităm de obicei la groapa de gunoi”, a spus autorul studiului, Derek Vardon.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză
- Lazea (BNR) spune că nivelul de trai din România nu mai crește. Ciuvică: Bate și el câmpii