Ministrul de Interne, Radu Stroe, a supus dezbaterii publice o soluție pentru rezolvarea ambuteiajelor pe DN1. Până la terminarea autostrăzii spre Brașov, ministrul se gândește la introducerea sensului unic, folosind DN 1 pentru deplasarea spre Brașov și DN1A pentru deplasarea spre București. Teoretic, cozile de kilometri și așteptările de ore întregi ar putea dispărea, dar costurile ar fi mari, inclusiv cele politice. Motivul: protestele populației din localitățile străbătute de DN1 și DN1A. În schimb, Radu Stroe ignoră o soluție ieftină de rezolvare a ambuteiajelor de pe Valea Prahovei.
Problema aglomerației de pe DN 1 a intrat în atenția ministrului de Interne, Radu Stroe.
"Poate exista o soluţie, n-am discutat-o. Poate reuşim să stabilim un drum cu sens unic într-o direcţie şi altul în altă direcţie. Nu ştiu, să vedem. Măcar s-ar mai putea fluidiza cât ar fi necesar, şase luni, un an", a spus Stroe, răspunzând unei întrebări legate de problemele în trafic de pe ruta Braşov-Bucureşti.
"Din cauza situaţiei infrastructurii, weekend de weekend există o problemă. Dar când, în ziua dinaintea Crăciunului, în zona Predealului ai 52.000 de maşini, câtă Poliţie să pui? De la Predeal până la Comarnic, spre Nistoreşti, n-ai cum să treci. Nu se poate", a mai spus Radu Stroe.
Soluția sensului unic ar presupune investiții costisitoare și care necesită timp: pasaje de supratraversare pentru autovehicule și bretele de legătură. Chiar și în aceste condiții, populația din localitățile străbătute de DN1 și DN1A va protesta, întrucât trebuie să facă zeci de kilometri pentru a ajunge într-un punct aflat la câteva sute de metri, dacă acesta se află ”pe ”contrasens.Eventual folosind drumuri ocolitoare sau nereabilitate. Bucureștenii vor ajunge mai repede la Brașov, dar localnicii vor pierde timp și ar putea chiar să blocheze drumul, dacă soluția se va impune cu forța, de la centru.
Pe de altă parte, varianta sensului unic s-ar putea să nici nu fie necesară. Din observațiile șoferilor, se constată că traficul se obturează la Bușteni, unde funcționează foarte multe treceri de pietoni. Construirea unor pasarele pentru pietoni în centrul Bușteniului ar fi mai ieftină decât a unor pasaje de supratraversare auto, pe tot traseul cu sensuri unice. Pasajele din Otopeni s-au dovedit utile pentru rezolvarea ambuteiajelor de la ieșirea și intrarea în Capitală. Construirea unor variante de ocolire pentru Bușteni și Azuga ar putea fi luată, de asemenea, în calcul, ca și a unor pasaje în Comarnic, aici fiind zonele în care se creează, de regulă, ambuteiajele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui