Data publicării:
PSD Vrancea: Tentativă incalificabilă a USR de a bloca creșterile de venituri. Bugetul pe 2022, promulgat de Klaus Iohannis
Așa cum a spus PSD în mai multe rânduri și cum a constat și Curtea Constituțională astăzi, nu au existat temeiuri juridice și constituționale pentru contestarea la CCR, a legii bugetului, de către USR, precizează PSD Vrancea.
A fost doar (încă) o tentativă incalificabilă a USR de a bloca creșterile de venituri, promovate de PSD, pentru milioane de copii, de pensionari și de salariați. Este absolut inacceptabil să încerci să pedepsești niște categorii sociale doar pentru că acestea nu te votează pe tine.
Cei din USR au invocat că nu ajung suficiente fonduri la cei câțiva primari pe care îi au, în condițiile în care nu au avut deloc probleme să ia, după bunul plac și după un algoritm politic neconstituțional, cele mai mari sume de la bugetul de stat pentru anul 2021, prin Anexa 7.03. Spre deosebire de bugetul din 2021, cel construit acum de PSD nu conține nici o anexă ”specială” care să prevadă alocarea arbitrară a fondurilor, pe criterii politice, precizează PSD Vrancea.
Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat marți, 28 decembrie 2021 Decretul pentru promulgarea Legii bugetului de stat pe anul 2022 și Decretul pentru promulgarea Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022.
CCR a respins sesizarea de neconstituţionalitate a USR
Potrivit unui comunicat al CCR, plenul Curții Constituționale a preschimbat, din oficiu, termenul de judecată iniţial fixat, de la data de 29 decembrie 2021 la data de 28 decembrie.
Astfel, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a respins, ca inadmisibilă, obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.6 alin.(2) din Legea bugetului de stat pe anul 2022.
Vezi și: CCR, precizări după decizia CJUE: Efectele acestei Hotărâri se pot produce numai după revizuirea Constituției în vigoare
De asemenea, a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și „a constatat că dispozițiile art. 54 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituționale în raport cu critica de neconstituționalitate extrinsecă formulată numai în măsura în care aplicarea lor se realizează după o eventuală modificare sau completare a Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale”.
Totodată, CCR a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art.56 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituționale în raport cu criticile formulate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News