Aeroclubul României se află în subordinea Ministerului Transporturilor şi deţine propriile terenuri unde se organizează cursuri de paraşutism, pilot planor, balon şi aeronave ultrauşoare. Din punct de vedere imobiliar terenurile au o valoare foarte mare şi de curând au intrat în atenţia Guvernului care doreşte să le dea o altă destinaţie. La Târgu Mureş s-a cerut cedarea terenurilor şi clădirilor aerodromului pentru a se construi noul sediu al IBM, care ar trebui să suplinească plecarea Nokia din România.
"În Târgu-Mureş de exemplu, aerodromul este folosit de aviaţia civilă sportivă, sanitară, de transport, utilitară şi militară (pentru salturi cu paraşuta). Datorită infrastructurii, terenului de zbor şi a clădirilor aferente, acesta a devenit un centru de interes pentru clientela de partid. Astfel, aerodromul trebuie să predea, conform unor hotărâri locale, terenuri şi clădiri deţinute în Târgu Mureş, cu scuza presupusei apariţii a unui investitor străin, şi anume IBM. Compania IBM a fost anunţată ca potenţial investitor în România, după plecarea Nokia, însă niciun oficial al companiei nu a confirmat acest lucru. Mai mult, nici măcar Emil Boc nu a mai pomenit că acest investitor ar veni în România", a declarat Dragoş Titea, secretar Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură PSD.
La începutul anului, o situaţie similară a avut loc la Arad, unde aeroclubului i-a fost luat un teren foarte scump, pentru care nu s-a oferit nimic la schimb, decât o promisiune pentru un alt teren, cu o valoare mult mai mică.
Titea susţine că presiunea asupra Aeroclubului Român porneşte de la cel mai înalt nivel, Guvernul Boc refuzând să ia în calcul propunerea de creşteri salariale de la autoritate deşi la nivelul autorităţii, există bani alocaţi de la buget, nefolosiţi, care ar putea fi direcţionaţi către creşteri de salarii, în condiţiile în care salariile în cadrul Aeroclubului sunt foarte mici. Un director are aproximativ 2.000 lei salariu de bază, un comandant de aerodrom, 1.800 lei, un pilot sau un instructor 1.300 lei, iar angajaţii care alcătuiesc personalul tehnic de întreţinere a aerodromului au 800 lei salariu de bază. În plus, angajaţii nu beneficiază de sporuri pentru zbor, iar, săptămânal, angajaţi ai aeroclubului pleacă în zona privată din cauza salariilor foarte mici, statul pierzând astfel bani foarte mulţi, care au fost folosiţi pentru şcolarizarea lor şi care nu s-au recuperat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- De ce scăpăm greu de burtă. Carmen Brumă: Poți să faci un milion de abdomene, nu se va vedea
- Horoscop 6 mai: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Discuții aprinse, în a doua zi de Paști, pentru o zodie. Îți fac rău!
- A doua zi de Paști. Ce trebuie să facă toți credincioșii în Lunea Albă din Săptămâna Luminată
- BANCUL ZILEI: Femeia cu inițiativă
- Klaus Iohannis, cu avionul de lux în SUA, pentru a-și lua "Oscarul de la Washington". Bogdan Chirieac arată cum puteau fi "salvați niște bani" - Foto
- Ciorbă de murături: Rețeta momentului. O vei prepara de mai multe ori
- Motivul primei vizite a Regelui Charles al III-lea în România. Camelia Csiki: Puțină lume știe. Este legată de o condiționare
- Chefi la cuțite: "Lovitură psihică" în echipa lui chef Alexandru Sautner
- Cea mai mare greșeală pe care o facem când ne rugăm. Preotul Adrian Agachi: E o scuză pe care o auzim foarte des nu doar la spovedanie, ci și în general
- Motorina ar putea să dispară din benzinării: "Este o scădere uriașă”