Protest transportatori. Şova: Boicot organizat pentru menţinerea unor monopoluri
Protestul transportatorilor nu este o grevă, este un boicot organizat pentru menţinerea unor monopoluri în piaţa de transport regulat de pasageri interjudeţean, a afirmat, joi, ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
"Nu există conceptul de grevă făcută de companii, şi asta o ştiţi bine. Dreptul la grevă este un drept sacru al angajaţilor, al salariaţilor şi care este exercitat uneori în conformitate cu prevederile legale. Ceea ce se întâmplă astăzi este un boicot organizat, care vizează menţinerea unor monopoluri în piaţa de transport interjudeţean", a afirmat Şova, în cadrul unor declaraţii de presă făcute la Ministerul Transporturilor.
Lucian Şova a reiterat că proiectului de Ordin pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere îşi propune eliminarea exclusivităţii deţinute de o firmă pe un traseu, fapt ce conduce astăzi, de exemplu, la o serie de distorsiuni.
Precizările ministrului Transporturilor
"Acest proiect de ordin dă posibilitatea pasagerilor să poată alege între mai multe oferte de transport. Acest ordin vizează îmbunătăţirea condiţiilor de confort pentru pasageri şi preţuri concurenţiale în piaţă. De asemenea, elaborarea acestui proiect de ordin, subliniez, prevede o deschidere a pieţei de transporturi rutiere de pasageri în România, lăsând libertatea oricărui transportator să aleagă dacă îşi doreşte să facă sau să nu facă un anume transport interjudeţean de pasageri.
Fac paranteză şi dau acest exemplu pe care îl repet: dacă în România astăzi doreşti să faci transport rutier de pasageri pe curse regulate de la Bucureşti la Madrid, parcurgi o perioadă de evaluare, o perioadă în care se elaborează o serie de documente, perioadă care nu durează mai mult de o lună, şi poţi face transport şi orice transportator autorizat poate face transport de la Bucureşti la Madrid. Astăzi, în România, şi în ultimii 15 ani, niciun transportator, altul decât cel care a ocupat primul şi foarte probabil acum 15 ani, un traseu de la Bucureşti la Urziceni, niciun alt transportator nu ar putea să efectueze curse pe acest traseu şi în viziunea celor are combat proiectul pe care l-am propus acest lucru nici nu ar trebui să se petreacă vreodată", a explicat ministrul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News