Potrivit COTAR, la protestul care se va desfăşura în intervalul orar 6:00-18:00 în Piaţa Victoriei ar putea participa 5.000 de maşini.
"Cerem Guvernului să renunţe la OUG pentru legalizarea pirateriei în transportul rutier de persoane şi nu înţelegem de ce un vicepremier îi asigură pe 'piraţi' că le va rezolva problema prin OUG şi explică necesitatea legiferării prin ordonanţe de urgenţă ca necesitate, motivând urgenţa prin faptul că preşedintele României trimite legile Parlamentului înapoi, pentru modificare. Daniel Suciu, ministru al Dezvoltării şi vicepremier, a făcut declaraţii din care reiese că s-a ocupat direct de construirea cadrului legislativ pentru menţinerea pe piaţă a platformelor care fac de mai mulţi ani transport ilegal, neautorizat şi nefiscalizat, iar protestul nostru este împotriva acestor practici care deja sunt la vedere", a declarat Teodor Peşteleu, preşedintele COTAR-CNTR- filiala Timiş, într-un comunicat de presă.
Ce reclamă protestatarii
Reprezentanţii transportatorilor arată, în context, că nu există nicio urgenţă care să justifice adoptarea unei ordonanţe care să reglementeze noi forme de transport rutier de persoane.
"Dacă se doreşte un transport alternativ, acceptăm să fie un capitol distinct în Legea 38/2003, unde să se prevadă şi această activitate, să fie limitată, să respecte aceleaşi reguli ca şi noi, în ceea ce priveşte autorizarea, controlul şi fiscalizarea, precum şi un număr limitat de maşini, ca şi noi. Dar modificarea legislativă să se facă în Parlamentul României, trecând prin toate etapele de legiferare, nu prin OUG. Oricât de mult îşi doresc unii să desfiinţeze firmele care funcţionează legal, pentru a introduce pe piaţa românească alte companii, chiar apelând la Guvernul României pentru a schimba cadrul legislativ în favoarea lor, aceştia ar trebui să-şi amintească lucruri esenţiale legate de companiile care până acum au practicat pirateria: reprezentanţii uneia dintre firmele care încalcă simultan legislaţia din România - şi care au generat exact acelaşi tip de scandal, pe exact aceleaşi principii, în toate ţările lumii - se apără spunând că plătesc taxe şi impozite statului român.
Doar că uită să specifice în ce cuantum şi cu respectarea căror legi, dintre toate cele pe care le respectăm noi, transportatorii autorizaţi. Diferenţa între 26.000 de euro în ultimii 4 ani - cât a cotizat realmente respectiva firmă la bugetul statului - şi 20 de milioane de euro pe an - cât declară aceeaşi firmă că ar fi plătit, este măcar un punct de pornire pentru o analiză corectă a situaţiei reale a transporturilor rutiere de persoane, pentru politicienii care s-au grăbit să-şi adauge acest scandal la campania electorală", se mai arată în comunicatul citat.
În ultima lună, transportatorii au organizat mai multe proteste în capitală acuzând pirateria din sector.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Profesorii au făcut chetă ca o elevă romă să meargă la olimpiadă, iar ea s-a întors cu locul I. Povestea fetei care a învins prejudecățile și neajunsurile
- Predoiu, prezent la o întâlnire crucială în Belgia. Pe masă e pactul care ne-ar putea duce complet în Schengen
- Vin ploile în minivacanța de 1 Mai și de Paște. Elena Mateescu (ANM) a spus cum va fi vremea până la finalul săptămânii / video
- Cele două zodii care vor da lovitura în luna mai
- BANCUL ZILEI: Un ardelean ajunge în Germania...
- Atenționare de călătorie pentru românii care pleacă în Grecia
- Atenționare pentru patru zodii: ”Țineți-vă bine până pe 9 iunie”
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Primăriile care au luat bani prin Programul Apă-Canal, în atenția Parchetului General. Președintele AFM, precizări /video
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai