Chiar dacă lucrările pentru autostrada Transilvania au fost abandonate din vara anului 2011 până la începutul lui 2014, consultantul Egis, firmă condusă de Clotilde Armand (USR), ar fi încasat aproape 20 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor inexistente. Firma ar încasa bani ca și cum ar superviza lucrări pe 415 kilometri, informează sursa citată.
Din datele CNAIR, în perioada 2012-2016, francezii de la Egis au depus facturi în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcție pentru autostrada Brașov-Cluj-Borș, conform contractului nr. 2562 semnat în 30 august 2004.
În prezent, oficialii CNAIR primesc la mijlocul fiecărei luni facturile pentru supervizarea lucrărilor de construcție a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș. Valoarea acestora variază între 1,2 și 2 milioane de lei. În 2016, conform facturilor afișate pe site-ul CNAIR, Egis a facturat aproximativ 4,5 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcție a autostrăzii Brașov – Cluj – Borș.
Din cei 20,5 milioane de lei, bani ce ar fi trebuit să ajungă în conturile Egis Scetauroute, doar 12,5 milioane de lei au fost încasați. Restul, 8 milioane de lei reprezintă facturi neacceptate la plată de CNAIR.
Oficialii CNAIR au explicat de ce nu reziliază contractul de supervizare lucrări de construcție autostrada Brașov- Borș parafat în august 2004
„Având în vedere că lucrările la acest obiectiv de investiții nu sunt finalizate, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International asigură servicii de consultanță în continuare. Consultantul J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a stornat sume facturate în perioada martie 2009 și până în prezent, neacceptate la plată de către CNAIR S.A., din cauza depășirii unităților de timp prevăzute în contract”, au răspuns oficialii CNAIR sursei citate mai sus.
Din informațiile afișate pe site-ul Companiei, în perioada ianuarie 2012-decembrie 2013, Egis Scetauroute a primit peste 64 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcție a autostrăzii Brașov – Cluj – Borș. În perioada 2009-2011, Egis încasa aproximativ 70.000 de euro/ lună pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Brașov-Borș.
Directorul CNAIR, Mihail Bașulescu, explica de ce nu mai trebuia continuată, în opinia lui, consultanța pentru autostrada Transilvania, pentru constructia careia contractul s-a semnat in anul 2003:
„Din punctul meu de vedere, ar fi trebuit reziliat din 2006, când s-a parafat noul contract Bechtel, pentru că acela nu este un adițional, este un nou contract. De ce? Pentru ca această consultanță a fost gândită ca un tip de colaborare beneficiar- antreprenor, iar după s-au modificat condițiile. Deci, contractul din 2003 și-a pierdut valabilitatea în anul 2006”, a explicat Bașulescu.
Clotilde Armand, director Egis România conform declarației de avere, depusă în calitate de consilier la Primăria Sectorului 1, nu a răspuns întrebărilor privind supervizarea lucrărilor autostrăzii Transilvania. Clotilde Armand a contrazis toate aceste informații și a susținut că se încearcă denigrarea imaginii sale.
„În 2004, Egis, care este o firmă care aparține unei instituții publice din Franța și-a luat angajamentul că alături de statul român va presta servicii de supervizare pentru construirea unei autostrăzi de maximă calitate. Supervizarea înseamnă, în primul rând supervizarea proiectării, când nu se face contrucția. În al doilea rând, înseamnă supervizarea echipei de pe șantier și în al treilea rând, gestionarea problemelor după o reziliere. Egis nu este firma mea, nu îmi aparține. Este o societate a statului francez care își respectă angajamentele. Se încearcă denigrarea imaginii mele și se dorește de catre anumiți politicieni eșecul în construirea de autostrăzi”, a precizat Coltilde Armand, mai scrie sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Delia Budeanu, povestea neștiută. Cea mai cunoscută crainică din istoria Televiziunii Române de dinainte de '90 se temea să nu fie împușcată de Ceaușescu
- Zodia care trebuie să facă schimbări în perioada următoare. Daniela Simulescu: Vă recomand să stați departe / video
- Banca Mondială și FMI recomandă noi taxe și impozite pe salariile românilor, dar și pe locuințe și mașini. Alternativa lui Adrian Negrescu
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Horoscop 22 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care se simte manipulată. Vei fi radical
- Modificare RCA - numeroși șoferi vor plăti bani mai mulți. Titi Aur arată manevra care s-a făcut / video
- Armata SUA testează o armă experimentală cu microunde de înaltă putere. Ce este Proiectul Meteor
- O țară din Europa are școală gratis pentru adulți, inclusiv pentru români. Învață două limbi străine și obțin și competențe profesionale
- BANCUL ZILEI: Bulișor, răspuns magistral pentru tată
- Apa îmbuteliată în pet-uri, pericol pentru sănătate. Dr. Mircea Duțu: ”Particule extrafine au ajuns în sânge, inimă și creier”. Care este cea mai sigură apă
- Ce profesii onorabile ocupă mulți români în Norvegia. „Aici este o lipsă enormă. Toți norvegienii îi laudă”
- O nouă provocare pentru școala românească, în contextul tehnologizării și ecologizării. Prof. Duțu: Un moment de cumpănă
- Cum a ajutat Marian Moroșanu, zis „Ceaușescu”, la urgentarea dosarului Mineriadei