Data publicării:

Proba practică a examenului de conducere ar putea fi schimbată. Titi Aur vorbește despre posibile modificări

Autor: Elena Aurel | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursă foto: Freepik - https://www.freepik.com/
Sursă foto: Freepik - https://www.freepik.com/

Titi Aur, instructor de conducere defensivă, și Costin Tătuc, specialist în siguranţă rutieră, au fost invitați la emisiunea „DC Conducem”, moderată de Florin Răvdan, unde au vorbit despre proba practică pe care o susțin cei care doresc să obțină permisul auto.

„Era mai bine când se dădea proba practică de câteva minute, 10-15 minute, cum era acum 20 de ani, sau ca acum că durează 45 minute, o oră.”, a întrebat Florin Răvdan

„Depinde de categorie, și acum variază de la 20 la 45 de minute în raport de categorie. Eu zic că nu este rău, este foarte bine pentru că acum depinde foarte bine și unde se întâmplă examinarea. În general, traseele de instruire sunt cunoscute, traseele de examinare ar trebui să fie cam aceleași, ideal ar fi să nu fie aceleași pentru că bați un singur traseu într-un municipiu mare și când ieși din zona aceea nu știi să te orientezi.”, a spus Costin Tătuc.

„Părerea mea, legat de examinare, este că ar trebui revenit la poligon și la examinarea de noapte așa cum era pe timpuri, înainte de Revoluție. Mai mult, eu cred că ar trebui extinsă gama de întrebări pentru că am mai vorbit despre povestea asta, dacă examinatorul nu te întreabă despre reguli de conducere defensivă, despre sistemele mașinii, atunci cursantul din timpul școlii refuză, chiar dacă găsește un instructor sau o școală care vrea să-i vorbească despre zona asta care nu era obligatorie prin programă și atunci cursantul spune: „Nu mă interesează. Eu vreau să știu chestionare și ce trebuie să fac, să opresc la stop, să semnalizez. Nu mă interesează în plus.”

Cred că ar trebui plecat de la examinare, adică întrebările de la examinare să fie mai multe ca să fie obligată școala să te învețe, asta înseamnă ca programa școlii să fie refăcută și ajungem din nou la sistemul din spate care refuză să îmbunătățească, sau să extindă puțin domeniul.

Asta e părerea mea. Ar trebui mai multă, sau mai largă zona de examinare, inclusiv cu zona de poligon, parcări. Vedem șoferi în trafic care nu înțeleg gabaritul mașinii, le e greu să parcheze, le e greu să meargă cu spatele. Dacă mai sunt puși într-o situație delicată, a parcat, a tras pe dreapta și a venit mașină față-spate prea aproape, nu știe cum să iasă sau face manevre lovind mașina. De ce? Pentru că nu au făcut pregătire în zona asta că nu au unde. Nu mai sunt poligoane. Deci, aici cred că ar trebui extins.”, a spus Titi Aur.

„Vreau să subliniez ceva. Întâlnesc frecvent persoane care vin și spun: „Nu mă mai interesează să verific mașina înainte de a pleca la drum. Mașina mea este modernă, mașină mea ma informează dacă mi s-a ars un bec, dacă mi-a scăzut nivelul uleiului în baia de ulei. Mașina mea parchează singură." Asta nu înseamnă că eu nu trebuie să știu să fac asta. Pe de altă parte, să nu uităm un lucru: întotdeauna tehnologia evoluează, nu trebuie să te lași exclusiv la mâna tehnologiei.", a spus Costin Tătuc.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel