Coordonatorul Consiliului de Strategii Guvernamentale al PRO România, Ioana Petrescu, susţine că se impune elaborarea şi implementarea unui plan de repornire a economiei prin investiţii în infrastructură, crearea de locuri de muncă şi prin alinierea educaţiei la noile cerinţe ale angajatorilor din România. Aceasta susţine că prezenta intensificare a organizării de licitaţii pentru întocmirea de studii de fezabilitate, respectiv pentru proiectarea şi execuţia unor tronsoane de autostradă nu reprezintă o intrare în normalitate, din contra. Petrescu semnalează existenţa unor documentaţii false, incorecte şi incomplete, bazate pe valori estimate mult prea mici, pentru ca la final să se poată considera că studiile sunt conforme cu realitatea din teren.
Petrescu: "Licitaţii în scop strict electoral"
"Licitaţiile organizate în ultimele luni de Ministerul Transporturilor sunt făcute de formă, în scop strict electoral. Dacă acest Guvern ar fi vrut cu adevărat să demareze construcţia unor noi tronsoane de autostrăzi atunci ar fi profesionalizat domeniul transporturilor. Altfel, toate proiectele se vor bloca în faza de execuţie, iar autostrăzile din România vor continua să coste de câteva ori mai mult decât cele din alte ţări, iar construcţia lor să dureze decenii. În tot acest timp, zecile de firme autohtone de investigaţii geotehnice şi de proiectare, care ţin la probitatea lor profesională şi nu îşi permit să elaboreze documentaţii eronate şi incomplete, de-abia îşi duc traiul de pe o zi pe alta. Firmele româneşti întâmpină dificultăţi în participarea la licitaţii din cauza condiţiilor tehnice şi financiare impuse de CNAIR", a declarat Ioana Petrescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Acest articol reprezintă o opinie.Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a fost iubirea secretă a lui Toma Caragiu. Din cauza ei actorul a intrat în depresie și a stat închis în bibliotecă zile la rând
- România e cu un pas înainte față de țările Schengen. Despescu: Toți apreciază modelul românesc. Suntem bifați ca model de urmat / video
- Corneliu Ștefan: În Dâmbovița s-au pornit motoarele în cel mai mare proiect cu fonduri europene din istoria Regiunii Sud-Muntenia
- Air Schengen și nu prea. Românii, controlați pe aeroporturile din Paris și Viena. Klaus Iohannis anunță "o discuţie foarte serioasă"
- Răsturnare de situație la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Ce a decis familia pentru cel supranumit „Stăpânul Moldovei“
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Visul gălățenilor a devenit realitate. A fost lansată nava de pasageri
- Tânărul întors din Olanda care și-a deschis grădină cu lalele pe 2.000 de mp. Accesul pentru public este liber, iar ședința foto profesională e inclusă
- Scenariul lui Adrian Năstase privind războiul din Ucraina / video
- Nu e perioada planurilor. Daniela Simulescu: Să nu te superi că lucrurile nu ies cum ai visat azi-noapte!
- Cum a ajuns obez un copil de mare sportiv. Psiholog: Și-a arătat trei traume din două propoziții
- Sectorul 1, după ce Clotilde a promis creșe, grădinițe și școli: 800 de copii au rămas de din afară