Primul lucru pe care Mircea Diaconu l-ar schimba legat de educația sexuală în școli
Data publicării:
Autor: Anca Murgoci
WhatsApp
Mircea Diaconu, despre educația sexuală
Mircea Diaconu, despre educația sexuală
Mircea Diaconu a spus cum vede educația sexuală în școli.

Actorul este de părere că ar trebui să se numească educație de sănătate, educația sexuală fiind doar un capitol din acest subiect.

”Am și eu o întrebare despre educația sexuală. De ce nu se numește educație de sănătate? Educația sexuală este doar un capitol. Educația sexuală este firească, dar aș îmbrăca-o în noțiuni de sănătate publică. Cineva lipește, la orice subiect de genul acesta,  de drepturile copilului, alte drepturi, care nu sunt deloc scrise.  Nu există așa ceva în Magna Charta Libertatum, în Drepturile Fundamentale. Am fost în Parlamentul European și știu foarte exact. La un moment dat, se vorbea despre drepturile copilului. Pe traseul unui subiect de genul acesta, cineva lipea și transsexualii. Atunci aveai două variante: să nu votezi drepturile copilului din cauza aceasta sau să votezi și atunci să te fluiere multă lume. 

Orice lider european, când îşi începea un discurs important, lăuda şi ridica în slăvi principala bogăţie pe care o are UE şi care se numeşte diversitate. Despre diversitate trebuie să vorbim. Dacă am fi toţi la fel, ar fi monstruos. Este minunat că suntem diferiţi şi aşa trebuie să rămână. Eu respect diferențele acestea cât pot de tare. Identitatea și cultura fiecărei naţiuni trebuie respectate.Trebuie să rămână neapărat diferenţele fundamentale între naţiuni, care înseamnă diversitate, bogăţie”, a zis Mircea Diaconu la DC News și DC News TV.

VEZI ȘI: Asociația Psihologilor din România, clarificări ştiinţifice cu privire la educația sexuală, homosexualitate și masturbare

În urma unei solicitări colegiale din partea Coaliției pentru Egalitate de Gen, Asociația Psihologilor din România a publicat astăzi o clarificare științifică oficială cu privire la educație sexuală, homosexualitate și masturbare. 

Pe aceste teme, este o clarificare științifică în premieră de la for specializat în România. 


Despre educație sexuală: 

„În baza cercetărilor empirice publicate în jurnalele științifice de specialitate, analizate inclusiv în ghidurile internaționale de referință, concluzionăm că educația sexuală în școli: 
− nu crește activitatea sexuală și nici comportamentele sexuale riscante, ba chiar contribuie la amânarea începerii vieții sexuale și la responsabilizare; 
− nu crește rata de infectare cu boli cu transmitere sexuală; 
− reduce frecvența sarcinilor nedorite; 
− crește frecvența utilizării mijloacelor contraceptive (e.g., prezervative); − dezvoltă cunoștințele copiilor, adolescenților și tinerilor despre sexualitate, relații, emoții și sănătate; 
− este mai eficientă decât programele care promovează abstinența; 
− în timp, poate reduce rata violenței de gen și contribuie la reducerea ratei de abuz sexual." 

Despre homosexualitate: 

„Consensul științific internațional, reflectat atât prin manualele de diagnoză, cât și prin pozițiile asociațiilor internaționale de psihologie, este că atracția sexuală față de persoane de același sex nu reprezintă o boală sau o tulburare mintală. O tulburare mintală, prin definiție (conform DSM-5 și ICD-11), constă într-o serie de modificări care produc în sine suferință ori afectarea funcționării în viața de zi cu zi (calitatea vieții, relațiile sociale și/sau performanța academică ori la locul de muncă), ceea ce nu se întâmplă în cazul persoanelor atrase de același sex, decât în măsura în care sunt hărțuite, umilite, sau discriminate." 

Despre masturbare: 

„Comportamentele de auto-stimulare (masturbarea) sunt obișnuite și apar natural în dezvoltarea copilului, încă de la vârste timpurii, din etapa de explorare. În sine, acestea nu sunt periculoase și nu conduc la dezvoltarea unor tulburări pe termen lung. Dimpotrivă, se pare că pedepsirea acestor comportamente, înjosirea/umilirea copilului și rușinea asociată cu pedeapsa pot conduce, mai degrabă, la probleme în dezvoltarea acestuia. Este recomandată o atitudine deschisă, normalizatoare din partea părintelui, completată de instrucțiuni comportamentale cu privire la momentele și situațiile în care aceste comportamente sunt adecvate (de ex., nu într-un cadru social)."

Mesajul Asociației Psihologilor în România către psihologie, profesori, decidenți:   

„Deși subiectele din sfera intimității pot fi inconfortabile sau controversate, ele sunt importante și sperăm că aceste precizări vor constitui un reper pentru a distinge între argumentele rezonabile și cele nefondate pe aceasta temă de interes public. Faptele (i.e., dovezile științifice) nu sunt nici ideologice, nici politice. 

Literatura de specialitate evidențiază o serie de beneficii importante ca urmare a implementării programelor de educație sexuală în școli. Astfel, accesul copiilor la informații relevante privind sexualitatea umană, adaptate pentru specificul vârstei, promovează pe termen scurt, mediu și lung sănătatea fizică și mentală a copiilor și a adolescenților. Educația sexuală în școli constituie un factor de protecție împotriva bolilor cu transmitere sexuală, a sarcinilor nedorite, precum și împotriva formelor de abuz sexual și a violenței bazate pe gen.

Îi încurajăm pe psihologi, profesori, guvernanți, parlamentari și alți decidenți să urmeze recomandările ghidurilor internaționale de bune practici în materie de educație sexuală, fiind conștienți de concluziile derivate din cercetarea științifică, expuse mai sus."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel