Data publicării:
Prima controversă după alegeri: RATB gratuit sau nu?
O nouă dispută se naște pe scena politică din București după alegerile locale 2016. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a făcut o primă promisiune: RATB gratuit pentru toată lumea. Una controversată! Imediat s-a sesizat Bogdan Diaconu de la PRU care a susținut că e o măsură luată din proiectul său.
Gabriela Firea: "Voi găsi soluţia cea mai potrivită pentru ca transportul public să fie gratuit în Bucureşti! Vreau ca oamenii să fie multumiţi de condiţiile pe care le va oferi transportul în comun, esenţial pentru fluidizarea traficului în Capitală. Modernizarea transportului public este o prioritate pentru mine, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor pentru biciclişti. Voi găsi căile economice cele mai potrivite pentru ca transportul public să fie gratuit, într-un timp rezonabil, tocmai pentru a încuraja cât mai mulţi bucureşteni să îl folosească. Asta nu înseamnă că personalul RATB care vinde, acum, biletele, va rămâne pe drumuri. Vom găsi soluţii pentru fiecare în parte. Eu vreau să creez locuri de muncă pentru bucureşteni, nu să cresc şomajul".
Alina Gorghiu: "Duhul sfânt al PSD lucrează zilele acestea la foc automat. Proaspătul primar al Capitalei şi şeful acestuia de partid au decretat ca locuitorii Capitalei să nu mai plătească transportul public de suprafaţă. Până la urmă, nu ne dorim toţi să nu plătim nimic, totul să fie gratis? Ce poate fi mai frumos decât să foloseşti un serviciu public fără să plăteşti? Cine s-ar putea opune unei astfel de idei, atât de generoase, la care nu s-a gândit nimeni în Europa până acum? Cu toate riscurile, PNL va vota împotriva acestei iniţiative, dintr-un motiv foarte simplu: minunile nu durează mult, iar în cazul de faţă, efectele sunt nocive pentru toţi bucureştenii. Această gratuitate va fi plătită, până când se va constata de către toţi, falimentul RATB: şi de către cei care merg cu autobuzul sau tramvaiul, şi de către şoferi, pietoni ori bicilişti pentru că toţi plătim impozite şi pentru că serviciile publice nu pot fi gratuite, într-o economie funcţională".
Nicușor Dan: "Gabriela Firea, noul primar general al Capitalei, își începe mandatul cu o promisiune populistă, marca Sorin Oprescu, fără suport în realitatea de zi cu zi și fără argumente economice. Măsura gratuității pentru transportul public de suprafață este încă o dovadă că Gabriela Firea nu cunoaște nevoile reale ale cetățenilor din București. Motivul pentru care numărul pasagerilor a scăzut în intervalul 2009-2013 de la 788 de milioane la 725 milioane nu este din cauza prețului călătoriei, de 1,3 lei. Călătorii sunt descurajați de calitatea scăzută a serviciilor oferite de RATB: parc auto insuficient, autobuze și tramvaie uzate, depășite din punct de vedere tehnologic, murdare și de multe ori fără aer condiționat sau încălzire, lipsa de coordonare a traseelor de autobuz și tramvai și de integrare a transportului de suprafață cu cel subteran, blocajele în trafic, stații fără adăpost și nesemnalizate, lipsa unui sistem de informare a pasagerilor în timp real".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News