Prezența copilotului la manșă nu schimbă datele anchetei. Autoritățile nu informează așa cum ar trebui să o facă
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
accident_aviatic_apuseni
accident_aviatic_apuseni

Informația că nu Adrian Iovan pilota avionul care s-a prăbușit în munții Apuseni nu va schimba datele anchetei.

Avionul are aceleași comenzi pe ambele părți, iar transferul controlului de la copilot la pilot se face printr-o singură apăsare de buton. Nu este nevoie ca pilotul și copilotul să se mute unul pe scaunul celuilalt pentru a transfera comanda avionului.

Sorin Stoicescu, fostul șef al Aviației Civile, susține că datele anchetei nu se vor schimba chiar dacă informația, conform căreia avionul era pilotat de Răzvan Petrescu, se va dovedi a fi adevărată.

”Nu schimbă datele anchetei. Nu este în niciun fel de problemă. Chiar dacă avionul era pilotat de copilot, iar Adrian Iovan se ocupa de sistemul de degivrare, pilotul putea prelua controlul avionului printr-o apăsare de buton. Pentru sistemul de degivrare e nevoie de mare atenție. Un copilot chiar dacă este în pregătire, poate duce avionul de la decolare la aterizare sub supravegherea instructorului. Iovan, având calitatea de instructor pe tipul acesta de avion, făcea și școală pilotului”, a declarat Stoicescu.

Stoicescu este însă contrazis de piloți, care spun că transferul comenzii se face verbal. Cu alte cuvinte, nu există un buton care odată apăsat nu-i mai permite copilotului să controleze avionul.

Dacă autoritățile ar informa periodic despre cursul anchetei, nu ar mai apărea astfel de informații care inflamează spiritele degeaba.

Sorin Ianceu spune că ipoteza nu este adevărată

Anchetatorii au ajuns la această concluzie incredibilă după ce copilotul, Răzvan Petrescu, de numai 23 de ani, ar fi spus acest lucru, scrie romaniatv.net. "Nu pot să cred că a declarat aşa ceva. Nici nu cred că este adevărat că a spus asta. Noi nu am reuşit nici să-l scoatem pe Adrian Iovan de sub fiarele contorsionate. Este absurd. Asemenea manevre erau imposibil de făcut. Adrian Iovan era viu. A mai trăit încă o oră şi ceva. Care ar fi fost scopul? Să-l încarcerăm? Fizic nu se putea face aşa ceva. Şi pilotul Adrian Iovan unde ar fi fost dacă nu era la manşă? Nu era un avion mare...", a declarat pentru spynews.ro medicul Sorin Ianceu. A început urmărirea penală Procurorii militari au început urmărirea penală pentru săvârşirea următoarelor infracţiuni: - ucidere din culpă, - vătămare corporală din culpă, - neglijenţă în serviciu, - neluarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, - nerespectare măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă.

În accidentul de avion au decedat pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion. Ceilalţi pasageri ai avionului, copilotul şi trei medici care  trebuiau să ajungă la Oradea pentru a preleva ficatul de la o persoană aflată în moarte cerebrală au scăpat cu viaţă.

Informația inițială

Răzvan Petrescu şi Adrian Iovan au făcut schimb de locuri în momentul în care avionul era în aer, potrivit unor rezultate preliminare ale anchetei, citate de România TV. Aşadar, atunci când avionul s-a prăbuşit, la manşă era copilotul Răzvan Petrescu.

În acest caz, dacă procurorii vor stabili că accidentul s-a produs dintr-o eroare umană, cel tras la răspundere va fi tânărul Petrescu.

Potrivit unor surse judiciare, copilotul le-ar fi declarat procurorilor că, după prăbuşire, el şi ceilalţi pasageri au încercat să îl mute pe Adrian Iovan pe locul din stânga, unde se aflase Răzvan Petrescu.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel