"Rezultatele noastre solide din trimestrul trei din 2022 subliniază că flexibilitatea creează rezilienţă ... suntem în grafic să ne îndeplinim ţintele pentru acest an", a afirmat directorul general al companiei germane, Oliver Zipse.
Grupul, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, a avertizat că majorarea inflaţiei şi creşterea dobânzilor "duc la deteriorarea consumului, ceea ce va afecta comportamentul de cumpărare în următoarele luni".
Prin urmare, BMW se aşteaptă ca nivelul peste medie al registrului de comenzi "să se normalizeze, în special în Europa".
Grupul se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie uşor sub cele din 2021, în timp ce livrările de vehicule complet electrice ar urma să se dubleze.
În pofida unui declin al vânzărilor de 9,5% al vânzărilor, veniturile companiei cu sediul în Munchen au crescut cu 35,3% în trimestrul trei din 2022, la 37,18 miliarde de euro, peste estimările analiştilor intervievaţi de Refinitiv, care se aşteptau la 35,32 miliarde de euro.
De asemenea, profitul înainte de taxe al BMW s-a situat la 4,1 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor, de 3,4 miliarde de euro.
Grupul german a vândut anul trecut un număr record de vehicule - 2,52 milioane - în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.
Dacia își depășește competitorii. Marca românească a devansat Fiat, Citroen, Opel şi Seat pe piaţa din Europa, în primele nouă luni
Potrivit ACEA, 1,049 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în luna septembrie 2022 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 7,9% comparativ cu luna septembrie 2021. Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat o creştere şi mai puternică, cu un avans de 9,6% în ritm anual. Toate marile pieţe auto din UE (Germania, Franţa, Spania şi Italia) au înregistrat creşteri ale înmatriculărilor, în frunte cu Germania şi Spania care au înregistrat creşteri de două cifre (14,1%, respectiv 12,7%), urmate de creşterile mai modeste din Franţa (5,5%) şi Italia (5,4%).
În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 33,4% în ritm anual în luna septembrie, până la 11.927 de unităţi, acesta fiind a patra cea mai mare creştere procentuală înregistrată în Europa.
De asemenea, în primele nouă luni ale acestui an, piaţa auto din România a înregistrat un avans de 7,9%, până la 95.276 autoturisme, în timp ce în Europa, vânzările de autoturisme au scăzut cu 9,7%, până la 8,271 milioane de autoturisme, iar în UE au scăzut cu 9,9% până la 6,784 milioane de unităţi.
În rândul marilor producători generalişti, vânzările liderului european Volkswagen au crescut cu 25,7% în luna septembrie, graţie unor creşteri puternice înregistrate în cazul mărcilor Skoda (50,5%) şi Audi (40,9%). Pentru grupul Stellantis, vânzările au crescut cu doar 0,3%, în condiţiile în care creşterea vânzărilor de automobile marca Peugeot a fost contracarată de scăderea vânzărilor de automobile marca Jeep.
În ceea ce priveşte vânzările grupului Renault, acestea au scăzut cu 1,2% în luna septembrie, până la 85.132 de unităţi, într-un context în care vânzările de automobile marca Renault au scăzut cu 8,7%, însă vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 11,3% până la 37.009 de unităţi.
Pe primele nouă luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,3% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi. Un număr de 321.461 de automobile marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele nouă luni ale acestui an, devansând înmatriculările unor mărci precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat.
Chiar dacă vânzările de automobile în Europa au crescut pentru a doua lună la rând, ele rămân cu mult sub nivelul din 2019, în condiţiile în care constructorii auto se confruntă în continuare cu o serie de probeleme precum lipsa de cipuri şi criza energetică.
Agenţia de evaluare S&P Global Mobility a estimat recent că producţia realizată de constructorii europeni de automobile ar putea scădea cu peste un milion de unităţi pe trimestru, începând de la finele acestui an şi până la finele lui 2023, din cauza costurilor mari la energie care vor afecta lanţurile de aprovizionare, notează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Ce nu s-a văzut la vizita lui Marcel Ciolacu la Marea Moschee din Abu Dhabi. Imagini din spatele camerelor - Foto / Video în articol
- 'Explozii puternice' în provincia Isfahan din centrul Iranului - Reuters / Video
- Calendar Creștin Ortodox. Sărbătoare 19 aprilie 2024
- Nod în papură cu Vâlcu și Bulai: Campania electorală, analiza momentului
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică