Presiune pe Grindeanu. Dumitru Anchidin, fost director CFR Călători: Compania are cel mai defectuos şi dezastruos management. Butoi cu pulbere, la care s-a aprins fitilul
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Inquam Photos / Ovidiu Iordachi
Inquam Photos / Ovidiu Iordachi
Apar din ce în ce mai multe reacţii după accidentul feroviar din Gara Galaţi, de sâmbătă, 25 martie. Un fost director CFR Călători i-a scris lui Grindeanu şi a avertizat că astfel de accidente pot avea loc oricând în România. Ba mai mult, spune Anchidin, nu este normal ca ministrul să ceară explicaţii şi soluţii ca astfel de incidente să nu mai aibă loc abia după ce un om a murit. 

CITEŞTE ŞI - Viteza cu care mergea locomotiva în momentul accidentului feroviar de la Galaţi. IPJ, precizări

"Scrisoare deschisă

Domnului Ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu

Domnule Ministru,

Este inacceptabil!

În urma unui eveniment feroviar deosebit de grav a murit un om, iar alte persoane sunt grav rănite. Acest eveniment feroviar de la Galaţi urmează la scurt timp celui de la Roşiori. De mai mult de un an, evenimentele de la CFR Călători, de tot felul, în dauna românilor, au fost mereu acoperite şi tolerate actualei conduceri, Traian Preoteasa.

Dumneavoastră îi cereţi astăzi directorului general al CFR Călători „să prezinte urgent explicații și să vină cu soluții pentru ca astfel de situații să nu se mai repete”?!

Asta nu poate continua aşa!

Singura soluţie, care trebuie şi mai poate să o prezinte actualul director general este DEMISIA!

Orice oră în plus de menţinere acestuia în funcţie înseamnă să ne puneţi în pericol pe toţi cei care folosim transportul feroviar cu trenurile CFR Călători.

Accidentul feroviar de la Galaţi, soldat cu victime, se adaugă celui recent de la Roşiori şi este unul extrem de grav. Nu mai lipseşte mult timp până să avem unul similar cu cel din din Grecia.

Evenimentele succesive de la CFR Călători ar trebui să fie un semnal foarte puternic de alarmă!

Butoiul cu pulbere din sistemul feroviar românesc, la care deja s-a aprins fitilul este Compania Naţională de Transport CFR Călători.

În prezent, CFR Călători are cel mai incompetent şi dezastruos management din istoria căilor ferate române.

La acest moment, trenurile CFR Călători sunt un real pericol pentru siguranţa călătorilor, din cauza personalului de locomotivă epuizat şi a mentenanţei extrem de proaste a materialului rulant care se afla în serviciu cu reparaţia expirată, la care prelungirea RP se face din pix, stare a lucrurilor tratată cu indeferentă şi nepricepere de actualul director general Preoteasa Traian.

Lipsa personalului de locomotivă şi lipsa preocupării actualului manager a dus în prezent la acumularea unui număr uriaş de ore suplimentare la funcţia de mecanic (nicidecum o reducere a fondului de salarii, cum justifică Preoteasa, care, dimpotrivă, a dus la creşterea fondului de salariu prin plata la dublu a orelor suplimentare), iar astăzi se dovedeşte că acest personal este epuizat fizic şi psihic. Dovadă sunt aceste evenimente care se succed deja la intervale de timp uluitor de scurte.

Este evident că siguranţa trenurilor de călători este un fleac pentru actualul manager, nu este o prioritate.

În orice clipă este posibil ca locomotivele sau vagoanele CFR Călători să sară de pe linie şi să acroşeze din sens opus un alt tren de călători sau un tren de marfă de 3000T, încărcat cu benzină.

În orice moment, locomotivele sau vagoanele CFR Călători pot lua foc, situaţie care poate genera imense dezastre umane şi materiale.

Cazurile cu locomotive de la CFR Călători care iau foc sunt deja obişnuite, iar distanţa până la un dezastru este infimă.

Atât eu, cât şi alţi specialişti din domeniul feroviar am tras numeroase semnale de alarmă cu privire la ce se întâmplă la CFR Călători.

Inutile aceste semnale!

Dimpotrivă chiar, în loc ca acesta să fi fost demis de mult din această funcţie şi deferit organelor de anchetă care să îl tragă la răspundere pentru distrugerea CFR Marfă şi dezastrul de la CFR Călători, este promovat în consiliile de administraţie pe la mai toate companiile din subordinea MT.

Să fie asta o formă de compensare/apreciere pentru deserviciile aduse acestei ţări?!

Tot inutil este să ne gândim că Traian Preoteasa va avea minima decenţa să îşi asume dezastrul de la CFR Călători şi chiar astăzi să îşi anunţe Demisia!", se arată în scrisoarea semnată de ing. Dumitru Anchidin, fost Director Regional CFR Călători şi CFR Marfă. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel