Presa online cu abonament din SUA câștigă adepți
În urmă cu un an, "The New York Times" punea abonament pe site-ul său de știri, dar lasă la liber 20 de articole. Taxa lunară era de 15 dolari. Acum, la bilanțul de an, se pare că lucrurile merg foarte bine, deoarece administratorii au decis să lase liber la doar 10 articole. Dar cât de bine stă presa online de peste ocean?
Autor: Răzvan Băltărețu
[caption id="attachment_160645" align="alignleft" width="300" caption="Imagine pe care probabil n-o vom mai vedea în viitorul apropiat."][/caption] Cititorii se pare că au reacționat destul de bine la subscripția pe site. Ziarul a raportat că are peste 450.000 de abonați digitali. Acest număr îi include pe cei care plătesc pentru acces la site, pentru aplicațiile de smartphone-uri și pe cei care plătesc varianta ziarului pentru e-reader. Cifra arată bine și pe lângă competitori, cum ar fi "The Wall Street Journal", care a început să ofere conținut premium încă din anii '90, cu peste 500.000 de abonați. "The Daily", ziarul destinat doar pentru iPad, a ajuns la 100.000 de abonați în doar un an.Desigur, cifrele par foarte mari, dar, având în vedere numărul locuitorilor SUA, ele devin rezonabile. Și numărul de publicații se îngroașă cu nume ca "The Los Angeles Times", proaspăt intrat în acest sistem luna aceasta, "Boston Globe" sau "Star Tribune"
În România, Dilema veche este cel mai cunoscut nume care își dă site-ul cu abonament și Gazeta Sporturilor are aplicație pentru iPad contra cost. Pentru cei care încă nu înțeleg de ce ar plăti pentru ceva ce li s-ar cuveni gratis, trebuie reținut că această metodă câștigă teren. Asta face ca cei din presa clasică să ia în calcul acest tip de a vinde munca jurnaliștilor și implicit accesul la informație.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News