Acest proiect pe cale de a fi dezbătut, care are scopul de a înlocui actuala directivă "ePrivacy", ar urma să permită fiecărui internaut să decidă încă de la prima sa conexiune nivelul de protecție pe care îl dorește pentru ansamblul site-urilor pe care le va vizita în continuare.
El nu ar decide deci decât o singură dată dacă acceptă sau nu așa-numitele "cookies", acele fișiere invizibile care se grefează într-un calculator pentru a capta date personale, și nu site cu site.
Acest proiect îi "privează pe editorii de presă de capacitatea de a informa pe fiecare dintre cititori asupra motivelor pentru care îi este solicitat consimțământul, de a explica avantajele conținutului jurnalistic și ale marketingurilor personalizate, și să amintească importanța abonamentului și a publicității pentru modelul economic al unei prese de calitate", își exprimă regretul cei 33 de editori semnatari ai acestei scrisori deschise.
"Privându-i pe editorii de presă de capacitatea de a propune publicități-țintă cititorilor lor, ePrivacy (noua versiune), favorizează reorientarea anunțurilor publicitare din presă spre platformele numerice dominante și diminuează deci investiția posibilă într-un jurnalism de calitate", continuă textul, care își exprimă regretul de asemenea pentru "o concentrare de date numerice ale cetățenilor europeni în posesia câtorva întreprinderi mondiale".
"Presa nu a avut niciodată atâți cititori datorită dezvoltărilor sale numerice. Aceste performanțe nu vor permite dezvoltarea unui model economic al presei digitale decât cu condiția ca editorii să-și poată cunoaște cititorii și să dezvolte o relație directă cu ei", informează într-un comunicat difuzat duminică Sindicatul francez al presei cotidiene naționale (SPQN), aflat la inițiativa acestei scrisori adresate Parlamentului European și Consiliului UE.
"Primirea datelor cu caracter anonim permite redacțiilor să cunoască mai bine centrele de interes editorial ale fiecărui cititor și să dezvolte oferte cu conținuturi adaptate", explică SPQN.
"El este esențial, de asemenea, ca internauților să li se adreseze publicități-țintă, deci utile și acceptate", continuă sindicatul.
"Iată deci pentru ce presa europeană consideră indispensabil, pentru a-și putea îndeplini mai bine rolul său de informare, ca 'ePrivacy' să fie revizuit profund', conchide SPQN, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video