Premieră în Hong Kong: Au fost descoperite fosile de dinozaur

Autor: Cristian Cîșleanu | Categorie: Stiri
Foto cu rol ilustrativ: Freepik

În Hong Kong au fost descoperite fosile de dinozaur pentru prima dată.

Fosile de dinozaur au fost descoperite pentru prima dată în Hong Kong, pe o insulă izolată din zona rurală a capitalei financiare.

Fosilele au fost găsite pe Insula Port, o întindere de stânci nelocuibilă în apele din nord-estul orașului, de către Departamentul pentru Agricultură, Pescuit și Conservare din Hong Kong în luna martie, a precizat Guvernul din Hong Kong într-o declarație.

Cercetătorii au stabilit că fosilele osoase provin probabil de la un „dinozaur mare și bătrân” din perioada cretacică - o eră de acum mai mult de 145 de milioane până la 66 de milioane de ani care a urmat perioadei jurasice.

Secretarul pentru Dezvoltare din Hong Kong, Bernadette Linn, a declarat că „descoperirea este de mare importanță și oferă noi dovezi pentru cercetarea paleoecologiei în Hong Kong”, se arată în declarație.

Din 1979, Insula Port a fost desemnată ca sit de interes științific special și face parte, de asemenea, din Geoparcul Global UNESCO din Hong Kong - un grup de insule protejate de un cadru internațional și utilizate în principal pentru educație și dezvoltare durabilă.

„Vor trebui efectuate studii suplimentare pentru a confirma specia dinozaurului”, au declarat oficialii, adăugând că Insula Port și parcul rural mai larg vor fi închise pentru săpături și cercetări suplimentare. Fosilele de dinozaur vor fi, de asemenea, expuse publicului la Centrul Heritage Discovery din Hong Kong începând de vineri.

Descoperire importantă pentru Hong Kong

Experții în paleontologie spun că această descoperire istorică este foarte importantă pentru Hong Kong, un oraș cu o istorie geologică complexă și modele meteorologice în continuă schimbare.

„Singurul mod în care putem găsi fosile de dinozaur este dacă există o bucățică la suprafață pe care o putem vedea”, a declarat Michael Pittman pentru CNN, profesor asistent de științe ale vieții la Universitatea Chineză din Hong Kong, adăugând că rămășițele ar fi putut fi complet erodate dacă cercetătorii ar fi ajuns mai târziu.

Singurele „lucruri din epoca dinozaurilor” pe care Hong Kong-ul le-a găsit până acum sunt plante și pești, a spus el.

Pittman a remarcat, de asemenea, că descoperirea fosilelor este rară la nivel regional deoarece rămășițele scheletice nu se găsesc de obicei în sudul Chinei, cunoscut în schimb pentru ouăle sale de dinozaur.

Cu toate acestea, începând din 2020, cercetătorii de la Academia Chineză de Științe au găsit rămășițe de dinozaur îngropate la mică adâncime în nouă localități din provincia Yunnan din sud-vest și au efectuat săpături.

La începutul acestui an, paleontologii din China au descoperit fosilele unui Gandititan cavocaudatus pe un șantier din provincia Jiangxi. Fosilele, a căror vechime este estimată la 90 de milioane de ani, făceau parte dintr-o nouă specie de dinozaur necunoscută anterior în Asia de Est.

Nu este clar cât timp Insula Port va rămâne închisă pentru vizitatori.

„Dacă ajung să găsească un schelet întreg al unui dinozaur mare sau doi dinozauri, s-ar putea să fie nevoiți să se întoarcă vara viitoare și vara următoare”, a declarat Pittman.