Copilotul a început coborârea avionului dintr-un motiv necunoscut, în timp ce se afla singur în carlingă, a declarat procurorul Brice Robin, care a descris acțiunea ca fiind "deliberată".
"În primele 20 de minute, cei doi piloţi discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregătea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord îi cere copilotului să preia comanda şi se aude zgomotul unui scaun şi uşa care se închide. Probabil a mers să-şi satisfacă o necesitate naturală. Copilotul manipulează atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a începe coborârea în timp ce era singur la comandă".
Lufthansa: Prăbușirea avionului Airbus 320, în Alpii francezi, inexplicabilă
"Tăcere absolută în carlingă. Nimic, niciun cuvânt în ultimele zece minute", a subliniat Brice Robin, care a precizat că s-au auzit strigătele și țipetele călătorilor înainte de impact
Copilotul german Andreas Lubitz (28 de ani), rămas singur la manșa avionului după ce căpitanul a părăsit carlinga, a refuzat să-i deschidă ușa căpitanului și a apăsat un buton de coborâre a aeronavei, a declarat procurorul din Marsillia în timpul unei conferințe de presă televizate.
Act terorist? Sinucidere?
Ipoteza unei prăbușiri deliberate a aeronavei fusese invocată în cursul zilei de joi de mai mulți experți consultați de agențiile de presă internaționale.
"Nu sunt întrunite elementele pentru a califica asta un act terorist", a precizat anchetatorul. "Nu o pot numi o sinucidere, dar este o întrebare legitimă", a mai spus el.
"Intenția a fost de a distruge avionul", a punctat procurorul. "A fost o acțiune voluntară din partea copilotului. Nu era cunoscut drept terorist, cu siguranță nu".
Cu o zi în urmă, Lufthansa, gigantul care deține operatorul low-cost Germanwings, a insistat că avionul se afla în stare "perfectă" și a exclus ca incidentul să fi fost provocat de o defecțiune tehnică. CEO-ul Lufthansa a ținut să precizeze că pilotul avea o experiență de zbor 10 ani, în care adunase peste 6.000 de ore de zbor, majoritatea la bordul unor Airbus-uri.
*Referințe: Reuters; The New York Times; The Guardian
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva