Ponta vrea ca autostrada Sibiu-Arad să fie gata la anul
"După un an de zile, ca să vă spun sincer, nu e nimic mai greu în ţara asta, decât să reuşeşti să porneşti un proiect de infrastructură. Un an de zile a durat toată procedura ANRMAP (Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice - n.r.), UCVAP (Unitatea Centrală de Verificare a Achiziţiilor Publice - n.r.), CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor - n.r.), Curtea de Apel, pentru bucata de autostradă, lotul de autostradă între Arad şi Sibiu. În sfârşit, săptămâna trecută, Curtea de Apel, după nenumărate contestaţii şi proceduri îngrozitor de lungi, s-a pronunţat. (...) Sper ca această lucrare mare de infrastructură, nu doar pentru Sibiu, ci practic pentru toată partea de vest a ţării, acum dacă o începem să o şi avem finalizată în cursul anului următor", a afirmat Victor Ponta, potrivit Agerpres.
Lotul de autostradă între Arad şi Sibiu face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se termină la Istanbul. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. Acesta include autostrada Bucureşti-Constanţa şi şapte tronsoane de autostradă: Nădlac-Arad lot 2, Arad-Timişoara, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Deva-Orăştie, Orăştie-Sibiu, Sibiu-Piteşti.
Curtea de Apel Bucureşti a decis, recent, respingerea, ca nefondate, a plângerilor Strabag şi Spedition UMB formulate în recurs, referitoare la atribuirea contractelor pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Hotărârea este irevocabilă şi vine în continuarea deciziei CNSC din data de 17 iunie 2013 prin care s-a dat câştig de cauză asocierii JV Salini - Secol SpA.
La sfârşitul lunii mai, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, Dan Şova, afirma că, în opinia sa, la finele anului 2015 se va putea circula pe autostradă continuă de la Nădlac la Sibiu. "Eu cred că, la sfârşitul anului 2015, vom putea circula de la Nădlac la Sibiu pe autostradă continuă. Asta înseamnă să construim cele cinci tronsoane care sunt acum Nădlac-Arad lotul 1, care se află în proceduri, şi cele patru care au fost distribuite, adică Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva loturile 2, 3 , 4 care au fost atribuite acum să fie construite în această perioadă", spunea Dan Şova.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News