Data publicării:
• Podul Doamna Ghica se deschide astăzi, după 3 ani de când trebuia să fie gata. Nicușor Dan mută ambuteiajele la următoarea intersecție, unde refuză construirea unei ”bretele”, ca să nu calce iarba
Nicușor Dan e pe pod, la Doamna Ghica, unde mulțumește USR - PNL - PMP și Primăriei Sectorului 2 pentru realizarea podului. Proiectul a fost blocat chiar de Nicușor Dan, construcția a durat de trei ori mai mult decât a podurilor construite de Robert Negoiță în sectorul 3 și a costat dublu. ”Marea realizare” a unui pod în trei ani nu va rezolva problemele de trafic în zonă. Chiar dacă se fluidizează circulația peste Șoseaua Fundeni, se vor produce ambuteiaje în următoarea intersecție, cea dintre Șoseaua Petricani și Bd. Doamna Ghica, unde Nicușor Dan refuză construirea unei ”bretele” pentru a nu afecta un rod cu iarbă.
El mulțumesc, ”nu în ultimul rând locuitorilor” din zonă. Dar uită să spună că i-a ignorat complet. ”Vecinii” care i-au suportat ”poate o perioadă prea lungă de timp” le spuseseră aleșilor de la Capitală, inclusiv lui Nicușor Dan, că problema este în altă parte, acolo unde era necesară o bandă de circulație pentru șoferii care făceau la dreapta, deși era necesar ca, pentru asta, să renunțe la spațiul verde. Dar, desigur, nu distrugem spațiul verde pentru a decongestiona traficul, care, aglomerat fiind, poluează mai mult decât salvează o bucată de gazon. Un pasaj e mai spectaculos decât o bandă de circulație.
Toți vorbitorii de astăzi au mulțumit ”majorității de dreapta”. ”Realizarea pasajului este văzută ca o mare victorie”, deși utilitatea sa completă nu este chiar imediată, după cum a specificat chiar primarul general. În viitor, podul se pare că va avea și tramvai. Dar, dacă tot a fost finalizată construcția, de ce nu, a fost și inaugurat. Nu contează ce e sub pod sau că încă nu e gata studiul de fezabilitate pentru tramvaiul promis.
După 5 ani, locuitorii din zonă, ”vecinii”, plâng cu un ochi, însă. La intersecția cu Petricani, ”vecinii” nu sunt ascultați. Ei aveau nevoie doar de o bandă de circulație. Dar cine se încurcă de ea?
Pasajul de la Doamna Ghica a început în 2019, pe vremea Gabrielei Firea. A fost blocat odată cu venirea lui Nicușor Dan la Primărie, iar lucrările au reînceput în 2022. Astăzi, după patru ani în care oamenii din zonă au fost exasperați, podul se deschide așa cum e. De banda de circulație cerută o intersecție mai încolo, unde e adevăratul ambuteiaj, nu vorbește nimeni.
Unde mai punem că alți primari au făcut mai repede (mult mai repede) și mai ieftin nu un pod, ci două, fără prea multe tăieri de panglici- vezi Sectorul 3. Dar, suntem în an preelectoral, iar ”majoritatea de dreapta”, așa cum a fost numită de toți vorbitorii astăzi, se aplaudă intern.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News