Pod prăbuşit, Genova. Comisia Europeană, clarificări pentru Italia
Data publicării:
Autor: Mircea F. Cristian
WhatsApp
Comisia Europeană a dat asigurări joi că a încurajat Italia să investească în infrastructură, după criticile venite din partea guvernului populist italian în urma prăbuşirii marţi a unei porţiuni dintr-un pod de pe autostrada A10, în apropiere de Genova.

'Credem că a sosit momentul să clarificăm câteva lucruri', a declarat purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Christian Spahr, în cadrul unei conferinţe de presă. 'Nu vom lua parte la nicio acuzaţie la nivel politic', a adăugat el. 'În conformitate cu normele fiscale ale UE, statele membre sunt libere să stabilească priorităţi politice specifice, de exemplu dezvoltarea şi întreţinerea infrastructurii', a afirmat oficialul european, relatează AFP.

UE a 'încurajat' investiţiile în Italia, a spus el, citând o recomandare publicată de cele 28 de state membre în primăvară. El a subliniat de asemenea angajamentul financiar al UE: în perioada 2014-2020, este prevăzut ca Italia să primească circa 2,5 miliarde de euro pentru investiţii, în special în reţeaua sa rutieră şi în transportul feroviar. În plus, în aprilie 2018, Comisia Europeană a dat undă verde pentru un plan de investiţii privind autostrăzile italiene, deschizând calea unor investiţii de aproximativ 8,5 miliarde de euro, inclusiv în regiunea Genova, a spus executivul european.

Salvini, critici la adresa UE

Ministrul de interne italian, Matteo Salvini, cunoscut pentru poziţia sa antieuropeană, a lansat mai multe critici la adresa UE după accidentul de la Genova, soldat cu 39 morţi şi 16 răniţi, potrivit unui bilanţ publicat joi. 'Dacă există angajamente externe care ne împiedică să cheltuim banii pentru siguranţa şcolilor şi a autostrăzilor, ar trebui să ne punem întrebarea dacă ar trebui să continuăm să respectăm aceste angajamente', a spus el marţi. A doua zi, Salvini a pledat pentru a 'excluderea' fondurilor pentru securitate în cadrul Pactului european de stabilitate şi de creştere.

'Investiţiile care salvează vieţi, locuri de muncă şi dreptul la sănătate, nu ar trebui să facă obiectul unor calcule rigide şi a unor reguli impuse de Europa', a spus el. 'Există flexibilitate în Pactul de stabilitate şi de creştere, iar Italia a fost unul dintre principalii beneficiari', a spus joi Spahr la Bruxelles. Autostrada A10, pe care se află viaductul Morandi prăbuşit, face parte din Reţeaua transeuropeană de transport, un program de dezvoltare a infrastructurii de transport care trebuie să îndeplinească cerinţele directivei europene din 2008 privind siguranţa rutieră, a mai spus el. Autorităţile naţionale sunt cele care trebuie să se asigure că regulile sunt respectate, a subliniat el.

Vezi și: Toate podurile renovate. Bulgaria, decizie după tragedia din Genova


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel