Data actualizării:
Data publicării:

Platforma Flip s-a extins și în Grecia. O nouă poveste de succes pentru mediul de business românesc, după extinderea eMAG și Sameday

Autor: Alexandru Negrici | Categorie: Economie
WhatsApp

Flip, platforma de comerț electronic care pune la dispoziție telefoane second hand restaurate, s-a extins și în Grecia, profitând de apetitul tot mai crescut al europenilor pentru piața sustenabilă de gadget-uri.

Mediul românesc de business înregistrează un nou succes prin extinderea Flip în Grecia. Nu este prima piață străină pe care românii ajung, aceștia fiind deja prezenți în Ungaria și Bulgaria.

2. -imagine fara descriere- (flip-gr_00636600.jpg)

Ei își bazează ideea de business în jurul nevoii de platforme e-commerce care să promoveze sustenabilitatea, într-o lume care e tot mai atentă la impactul deșeurilor asupra mediului înconjurător. Practic, aceștia se pun la dispoziția clienților care își doresc să vândă un telefon mai vechi, oferindu-le o sumă în funcție de modelul și condițiile device-ului. Aceștia recondiționează, apoi, telefonul, în propriul service, pentru a-l vinde pe platformă.

„Telefoanele păstrate în sertare se devalorizează în timp și pot deveni e-waste, în loc să devină o resursă financiară. Aici intervenim noi – telefoanele care ajung la Flip sunt verificate în service-ul nostru în peste 30 de puncte de control, atât hardware cât și software, ceea ce asigură o ofertă corectă. Procesul de vânzare al unui telefon pe Flip este unul simplu cu doar 3 pași, sigur și rapid. În plus, orice contribuție la economia circulară prin vânzarea unui telefon ce urmează să fie recondiționat este o contribuție la protejarea mediului înconjurător și la maximizarea resurselor pe care le avem deja la dispoziție”, precizează Alex Burghelia, co-fondator Flip. 

Din 2020 și până în prezent, Flip a plătit peste 17,5 milioane de euro românilor care și-au vândut telefoanele pe site și peste 18,6 milioane de euro în total, pentru cele trei piețe în care sunt activi, respectiv România, Ungaria și Bulgaria.

Mai mult decât atât, conform datelor din primul trimestru din 2023, 54% dintre români au ales Flip.ro pentru a vinde în siguranță, în creștere față de ultimul trimestru din 2022.

„În ultimele luni ne-am concentrat pe îmbunătățirea experienței de vânzare a unui telefon pe Flip.ro pentru a face serviciul cât mai accesibil și ușor de folosit, iar acest lucru s-a văzut în rezultatele primului trimestru din acest an. Conform datelor noastre, 43% dintre cei care și-au vândut telefoanele pe Flip.ro au demarat procesul imediat, ceea ce ne arată că au încredere în serviciile noastre și apreciază siguranța și rapiditatea cu care se desfășoară acest proces”, declară Alex Burghelia, cofondator Flip.ro.

Flip Tehnologies a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 36 milioane de euro, de trei ori mai mare decât în 2021. Tot din 2021, compania face parte din grupul eMAG de la care a primit și finanțare de 8 milioane de euro.

eMAG e lider pe piețele din Ungaria și Bulgaria

Platforma eMAG a reușit să devină cel mai important site de e-commerce nu doar în România, dar și Ungaria și Bulgaria.

eMAG Ungaria e lider de piață cu venituri de 230,3 milioane de dolari în 2022, urmată de kifli.hu cu vânzări de 137,0 milioane de dolari și apoi de alza.hu, cu vânzări de 117,0 milioane de dolari. Împreună, primele trei magazine online dețin o cotă de piață de 19,9% din primele 100 de magazine de pe piața maghiară de comerț electronic.

Tot în 2022, primele cinci magazine online de pe piața bulgară de comerț electronic au fost emag.bg, obuvki.bg, technopolis.bg, hm.com și fashiondays.bg.

eMAG Bulgaria conduce această piață cu venituri de 333,9 milioane de dolari în 2022, mult mai mari decât ocupanta locului 2, Obuvki, care a înregistrat anul trecut doar 43,7 milioane de dolari. Important de precizat este că ocupanta locului 5, Fashion Days Bulgaria, care a înregistrat vânzări de 31 de milioane de dolari, face parte tot din grupul celor de la eMAG.

La începutul anului, eMAG anunța extinderea serviciului Fulfilment by eMAG - FBE şi peste graniţe. Astfel, grupul a început, din luna mai, să livreze comenzile companiilor din eMAG Marketplace şi pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria, fără ca aceştia să suporte costuri suplimentare.

În comuna Joiţa, judeţul Giurgiu, eMAG operează două hub-uri logistice care se întind pe o suprafaţă totală de 250.000 de mp, având o capacitate de depozitare de 15 milioane de produse.

Sameday profită de pe urma succesului cu easybox

Și compania de curierat Sameday a încheiat anul trecut cu venituri substanțiale, în creștere cu 28% față de anul 2021, ajungând la o cifră de afaceri de peste 800 de milioane de lei.

Compania a depășit așteptările pentru 2022, consolidându-și poziția în Ungaria și extinzându-se pe piața bulgară. 

Rețeaua easybox a crescut cu 58% față de 2021. Mai mult decât atât, investițiile în tehnologie și soluții de ultimă generație au condus Sameday Group la o creștere cu 38% a pachetelor livrate în 2022, față de anul precedent.

Sameday numără circa 3.800 de lockere în România, la care se adaugă 640 de easyboxuri în Ungaria şi 240 de lockere în Bulgaria.

„Ca şi în anii trecuţi, în care tehnologia ne-a arătat că poate aduce îmbunătăţiri con­sistente ale serviciilor, investiţiile în soluţiile software şi hardware vor continua şi în 2023, astfel Sameday făcând paşi spre obiectivul de a deveni cea mai îndrăgită companie de cu­rie­­rat din zona Balcanilor. În acest sens, con­ti­nuăm şi dezvoltarea serviciului de cross-bor­der, prin îmbunătăţirea permanentă a tim­pi­lor de livrare şi a costului, astfel încât o li­vra­re domestică să fie comparabilă cu una cross-border. Ne propunem astfel, să creăm opor­tunităţi de creştere internaţională pentru par­tenerii noştri şi să contribuim la inten­sifi­carea operaţiunilor comerciale transfronta­lie­re“, spun reprezentanţii Sameday.

În mediul urban, circa 48% dintre clienţi prefe­ră livrarea la easybox, în timp ce doar 28% dintre aceştia aleg livrarea la domiciliu.

„Creşterea intere­sului pentru serviciul easybox se datorează şi extinderii reţelei care numără în prezent peste 3.800 de unităţi în toată ţara, cu un timp mediu de 3-5 minute de mers pe jos între două easyboxuri. Investiţiile în soluţiile tech ale Sameday au făcut din easybox metoda de livrare cea mai flexibilă şi uşor de folosit, atribut apreciat de 91% dintre respondenţii unui studiu“, au mai precizat reprezentanţii companiei pentru Ziarul Financiar.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel