Executivul european a anunţat înfiinţarea unui 'sistem de alertă rapidă' între instituţiile europene şi ţările membre UE pentru a face schimb de informaţii 'în timp real' cu privire la eventualele 'campanii de dezinformare', înainte de scrutinul prevăzut pentru sfârşitul lunii mai 2019. CE a cerut statelor membre şi companiilor de tehnologie, precum Facebook, să se mobilizeze pentru a combate ştirile false pe Internet, relatează agenţiile de presă internaţionale.
Informări lunare
Pe de altă parte, principalele companii de tehnologie, precum Facebook, Twitter şi Google, care şi-au asumat angajamente în cadrul unui 'cod de bune practici' semnat în septembrie, sunt solicitate să informeze lunar în legătură cu acţiunile lor de combatere a dezinformării online. 'Am văzut încercări de amestec în alegeri şi la referendumuri, cu dovezi care indică faptul că Rusia este principala sursă a acestor campanii', a declarat pentru presă Andrus Ansip, vicepreşedintele Comisiei Europene responsabil cu piaţa unică digitală. 'Trebuie să fim uniţi şi să ne unim forţele pentru a ne proteja democraţiile împotriva dezinformării', a adăugat el, prezentând planul de acţiune pregătit de executivul european.
'Sistemul de alertă rapidă'
Comisia Europeană a anunţat că va 'dubla' în 2019 bugetul unei unităţi specializate de combatere a dezinformării şi de sensibilizare a opiniei publice, buget care va ajunge la 5 milioane de euro. Totodată, executivul european le-a cerut ţărilor europene să ia şi ele măsuri similare. 'Sistemul de alertă rapidă', care urmează să fie instituit până în luna martie anul viitor, va lua forma unei platforme digitale securizate. Statele membre şi instituţiile europene vor putea astfel să facă schimb de informaţii privind 'încercări coordonate ale actorilor străini de a manipula' dezbaterile democratice, potrivit unui document al Comisiei.
Facebook, Twitter, Google şi compania Mozilla au semnat în septembrie un 'cod de bune practici', fără caracter obligatoriu, prin care se angajează să distingă în mod clar conţinutul şi informaţiile publicitare, precum şi să închidă mai rapid conturi active false. Semnatarii 'trebuie să implementeze rapid şi eficient angajamentele asumate, concentrându-se asupra acţiunilor urgente în vederea alegerilor europene din 2019', a cerut executivul european. Facebook a fost ţinta a numeroase critici pentru faptul că nu a reuşit să detecteze campaniile de manipulare a alegerilor prezidenţiale americane din 2016, atribuite Rusiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Pască pufoasă fără aluat
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol
- Horoscop 24 aprilie 2024. Avem Lună Plină în Scorpion! Cele 4 zodii puternic afectate
- Candidatul cu șanse maxime la Capitală, după mutarea PSD - PNL. Ciuvică: Înainte, avea șanse minime
- Cum te autosabotezi fiind negativist. Psiholog: „Aoleu, dacă pățesc ceva? Nu o să fii niciodată fericit!”
- Cozi la spălătorii din cauza prafului saharian. E vreun pericol sau e doar un moft?
- E salvarea dependenților! „Am un comportament pe care vreau să-l elimin, nu pot, așa că optez la această metodă”