Data publicării:
Plafonare energie. Ce se întâmplă cu românii care au mai multe locuri de consum și familiile monoparentale sau cu cel puțin trei copii. Marius Pîrjol (ENEL), explicații
Marius Pîrjol, Head of Customer Operations Enel România, a explicat cum se va aplica plafonarea în cazul românilor cu mai multe locuri de consum, familiile monoparentale sau cu cel puțin trei copii. De asemenea, a explicat care va fi situația celor care au nevoie de aparate medicale.
Ce se întâmplă cu românii care au au mai multe locuri de consum
”Actuala lege prevede că un client care deține mai multe locuri de consum poate beneficia de plafonarea de 0,68 lei/ KwH, respectiv 0,8 lei/ KwH, doar asupra unui singur loc de consum, conform domiciliului sau la cerere. Dacă noul proiect OUG va intra în vigoare, această nouă prevedere asociată declarațiilor pentru mai multe locuri de consum nu va mai fi necesară”, a declarat Marius Pîrjol pentru DC News și DC Business.
Care este situația familiilor monoparentale și cele cu cel puțin 3 copii
Marius Pârjol: ”Conform legii, practic, în momentul de față familiile monoparentale cu un sigur copil cu vârsta de până 18 ani sau 26 de ani în cazul în care acesta urmează o facultate, pot beneficia, prin transmiterea unei cereri/declarații, de plafonul de 0,68 lei/KwH, indiferent de consumul lunar.”
Categoriile de persoane care au nevoie de aparate medicale
Marius Pîrjol: ”Clienții care urmează un tratament medical pot depune o cerere pentru a beneficia de 0,68 lei/ KwH. Această cerere trebuie depusă către furnizor. Plafonul se va aplica de pe data de întâi a lunii următoare. Cererea și declarația nu trebuie depuse de mai multe ori și, în plus, această cerere nu va substitui declarația aferentă legii privind clientul vulnerabil."
Când trebuie transmise cererile și declarațiile pe proprie răspundere?
Marius Pîrjol: ”Documentele pot fi transmise oricând cu o singură mențiune: plafonarea se va aplica cu prima zi a lunii următoare”
Noua lege se va aplica retroactiv?
Marius Pîrjol: ”Plafonarea se aplica din 1 ianuarie 2023. Doar anumite prevederi ale legii se vor aplica începând din 16 decembrie, dar ce e mai important este faptul că toți clienții casnici vor beneficia de plafonare începând cu 1 ianuarie 2023”.
Cum se pot transmite cererile/declarațiile?
Marius Pîrjol: ”Clienții pot transmite prin e-mail toate documentele. Clienții casnici pot transmite la adresa de email: [email protected]. Clienții business pot trimite documentele la [email protected].”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News