Pianistul Bruno Canino și violoncelistul Anton Niculescu, într-un recital cameral Beethoven
Pianistul italian Bruno Canino a cântat sub conducerea dirijorilor: Bruno Maderna, Riccardo Muti, Claudio Abbado, Riccardo Chailly, Wolfgang Sawallisch, Luciano Berio şi Pierre Boulez fiind acompaniat de celebre ansambluri simfonice ca: New York Philharmonic Orchestra, Philharmonia of New York, Philadelphia Orchestra, Berliner Philharmoniker, Santa Cecilia din Roma, Orchestre National de France, Concertgebouw Orchestra Amsterdam şi Orchestra Filarmonica della Scala. Este şi un devotat susţinător al muzicii contemporane și a realizat numeroase proiecte cu Pierre Boulez, Luciano Berio, Karl-Heinz Stockhausen, György Ligeti, Bruno Maderna, Luigi Nono şi Sylvano Bussotti… A avut onoarea să interpreteze prime audiţii ale unor partituri semnate Luciano Berio, Ivan Fedele, Niccolò Castiglioni, Sylvano Bussotti, Iannis Xenakis, Wolfgang Rihm şi Mauricio Kagel.
Datorită talentului său de excepţie, sensibilităţii, muzicalităţii, tehnicii strălucitoare şi seriozităţii sale, numele violoncelistului Anton Niculescu s-a impus pregnant în viaţa muzicală internațională, astfel că a fost invitat să concerteze pe scene de mare renume din Europa, Asia, America de Sud, America de Nord şi Africa, unde a susţinut turnee de concerte şi recitaluri. În paralel cu o intensă activitate concertistică, violoncelistul Anton Niculescu a ocupat, în cariera sa, posturi de mare prestigiu: prim-violoncelist la Teatrul “Scala” din Milano şi la “Teatro Comunale” din Florenţa.
Instrumentul său este un Pietro Guarnierius ce datează din anul 1709.
Recital cameral la Filarmonica George Enescu
Miercuri, 03 Mai 2017, 19:00 - 21:00, Sala Mare
Anton Niculescu – violoncel
Bruno Canino - pian
Program
- Ludwig van Beethoven Sonata pentru pian şi violoncel nr. 2, în sol minor, op. 5, nr. 2
- Sonata pentru pian şi violoncel nr. 4, în sol major, op. 102, nr. 1
- Sonata pentru pian şi violoncel nr. 3, în la major, op. 69
Bruno Canino
Pianistul italian, Bruno Canino, s-a născut la Napoli în Italia, la 2 ianuarie 1936. A început să studieze pianul la Conservatorul din orașul natal, cu Vincenzo Vitale şi a continuat la Conservatorul din Milano cu Enzo Calace şi Bruno Bettinelli obţinând diploma de absolvent la pian şi compoziţie. În 1956 şi 1958 a câştigat premii importante la concursurile pentru pian de la Bolzano şi în 1960 la Darmstadt (Germania). Bruno Canino a cântat ca solist şi ca membru în formaţii camerale pentru cele mai importante societăţi muzicale şi festivaluri din Europa, SUA (unde a susţinut mai mult de douăzeci de turnee), Canada, Japonia, China, Malaezia, Rusia, America de Sud, Noua Zeelandă şi Australia. Discografia sa este impresionantă, cuprinde și Variațiunile Goldberg de J.S.Bach, compozițiile pentru violoncel și pian ale lui Mendellsohn (cu Lynn Harrell), lucrări de Prokofiev, Ravel și Stravinsky (cu Viktoria Mullova, un disc ce a fost distins cu Premiul Edison), integral lucrărilor pentru pian de Alfredo Casella, Sonata pentru două piane și percuție de Bartók (cu Andras Schiff și ansamblul Amadinda) și prima integral a lucrărilor pentru pian de Debussy.
Anton Niculescu s-a născut la Bucureşti într-o familie de muzicieni. Cu tatăl său, prim violoncelist al Orchestrei Radio din Bucureşti, a început studiul violoncelului; cu mama sa, pianistă, a avut prima sa apariţie în public într-un recital la vârsta de 12 ani, la Sala Mică a Palatului din Bucureşti, iar doi ani mai târziu a apărut ca solist în compania Orchestrei simfonice a Filarmonicii “Moldova” din Iaşi. După absolvirea Conservatoriului de muzică din Bucureşti la clasa profesorului George Iarosevici, se perfectionează cu Radu Aldulescu, Antonio Janigro şi Daniil Safran. Mari personalităţi din lumea muzicii şi-au exprimat admiraţia şi preţuirea faţă de arta interpretativă al lui Anton Niculescu.
MSTISLAV ROSTROPOVICI “... violoncelist de excepţie, cu o tehnică desăvârşită şi profundă sensibilitate...”
DANIIL SAFRAN “... am avut ocazia să-l ascult de mai multe ori pe Anton Niculescu, muzicalitatea sa naturală, deplina stăpânire a tehnicii fac posibilă caracterizarea sa ca solist de mare valoare...”
ZUBIN MEHTA “...este un solist de mare valoare din toate punctele de vedere; stăpâneşte cu dezinvoltură instrumentul, motiv pentru care câştigă imediat simpatia publicului atunci când cântă...”
CARLO MARIA GIULINI “...toată admiraţia pentru arta sa şi cele mai sincere urări pentru cariera sa...”
EUGEN JOCHUM “... este un artist plin de sensibilitate, profesionalism şi siguranţă tehnică... “
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News