Data publicării:

Perioada adolescenței nu se termină la 18 ani, așa cum știai. Psihologul Mihaela Avramescu: "S-a prelungit puțin". Efectul de bumerang al super-protecției

Autor: Doinița Manic | Categorie: Stiri
WhatsApp
Perioada adolescenței nu se termină la 18 ani, așa cum știai. Psihologul Mihaela Avramescu: "S-a prelungit puțin". Efectul de bumerang al super-protecției / Foto: Pixabay
Perioada adolescenței nu se termină la 18 ani, așa cum știai. Psihologul Mihaela Avramescu: "S-a prelungit puțin". Efectul de bumerang al super-protecției / Foto: Pixabay

Psihologul Mihaela Avramescu  a vorbit despre super-protecția adulților în raport cu copiii.

Psihologul Mihaela Avramescu a fost invitata lui Radu Leca și a Ramonei Dumitru la "Ultrapsihologie", unde a vorbit despre integrarea socială a tinerilor și super-protecția adulților.

"Pe ce se bazează această super-protecție a părinților în raport cu copiii?", a întrebat Radu Leca.

"Multă lume aș spune că se bazează pe neîncrederea în copii. Din punctul meu de vedere, această protecție vine tocmai din dorința de a-i fi copilului bine. Lasă că eu am avut o viață grea, eu am muncit, eu m-am chinuit, copilului meu trebuie să-i fie bine. Dar uităm că acești copii nu sunt niște prelungiri ale noastre. Ei sunt alte personalități care și ei au dreptul să se formeze și ar trebui să ținem puțin cont și de etapele de dezvoltare psihologică ale copilului, nu doar de etapele de dezvoltare biologică. Un copil care este supra-protejat va ajunge, într-adevăr, ori să nu aibă încredere în el, ori să nu îi pese pentru că va ști că întotdeauna există cineva care să-l scoată, cineva care să-l ajute, cineva care să-l susțină. 

Psihologul Mihaela Avramescu: Adolescența s-a prelungit puțin

În perioada de adolescență și acum știm foarte bine că adolescența s-a prelungit puțin, deci deși noi știam că se termină undeva la 18 ani, noile studii arată că se termină din punct de vedere al dezvoltării mentale undeva la 24 de ani, perioada de intrare în viața adultă, adică 18-24 este plină de experimentări pentru tineri. Nelăsându-i să experimenteze nu facem altceva decât să îi facem niște handicapați social. Ei caută noul, noi îi ținem lângă noi, nu te duce, nu face, nu pleca în excursii că acolo se întâmplă nu știu ce... caută creativitatea, caută contactul social, lucruri pe care noi i le interzicem și atunci ce se întâmplă cu ei?

Îl vor căuta în alte zone. Și acesta este internetul, dar nu întotdeauna internetul poate fi controlat, în ceea ce privește informația și nu întotdeauna aduce beneficii dezvoltării psihologice ale adolescentului. Și ca atare, ținând cont foarte mult de situația psiho-socială, pentru că, să ne aducem aminte, foarte multe familii sunt disfuncționale, există o groază de familii mono-parentale, există mulți copii care cresc fără părinți pentru că părinții sunt plecați în alte zone să muncească, iar el este lăsat să cu bunica, mătușa, vecina și atunci, fără să li se dea niște valori, niște ancore cu care ei să funcționeze, se găsesc debusolați la vârsta la care trebuie să intre în societate și exact la întrebările de bază "Cine sunt eu?" și "Ce vreau eu să fac?" ei nu știu să răspundă", a spus Mihaela Avramescu la DC NEWS.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel