Data actualizării:
Data publicării:

Pericol ascuns la şcolile de şoferi. Titi Aur: Efectele sunt în trafic şi în numărul de accidente

Autor: Eduard Pascu | Categorie: Stiri
WhatsApp
obtinere permis
obtinere permis

Zilnic la școlile de șoferi din țară se înscriu pentru dobândirea permisului auto, zeci de persoane. Puțini dintre ei sunt capabili ca, după școală, să îndeplinească veleitățile necesare pentru o deplasare în siguranță pe drumurile publice.

Aceasta se întâmplă pentru că unii instructori auto nu depun toate eforturile pentru a școli elevul, mulțumindu-se doar să încaseze banul, dar în primul rând în urma simplificării legislației de obținere a permisului auto. Sutele de tamponări poate puteau fi evitate dacă șoferul era obișnuit să aprecieze spațiul sau avea deprinsă îndemânarea de a face jaloane. Acestea se obțineau, pe vremuri, în cadrul școlii de șoferi când examenul auto presupunea și efectuarea unui poligon contra cronometru. 

Titi Aur: "Ne duceam obligatoriu la cursuri"

Multimplul campion de raliuri, Titi Aur explică, în exclusivitate, pentru cititorii DC News, de ce era importantă școala de șoferi făcută ca la carte. "Așa cum era școala... Se făcea așa: era instructor de teorie care stătea cu noi, în școală de amatori, atenție, nu în școala pentru profeșioniști. Aia pentru B. Ne duceam obligatoriu la cursuri. Dacă nu puteam să mă duc la cursuri, puteam să mă duc la altă dată, la altă grupă, dar trebuia să trec prin orele de teorie... Instructorul de teorie nu numai că trecea prin toate articolele, le dezbătea și făcea interpretarea și în spiritul legii nu numai în litera legii. Adică. De ce nu ai voie să oprești la indicatorul de... Pentru că acolo încurci  pe unii, pe alții nu numai că aici nu ai voie să oprești... și gata... punct.

De ce nu oprești la mai aproape...nu știu... de cinci metri de trecerea de pietoni... Adică îți și explica sensul articolului respectiv. După aceea se făceau orele de poligon care însemnau cu rapă... cu plecat din rampă, cu stânga, cu dreapta, cu tot ce era.. cu slalom... Și mai mult trebuia să îl faci într-un anumit timp. Era cinci minute maximum. Dar dacă nu îl făceai în cinci minute nu puteai trece mai departe. Pentru că acum, dacă nu mai faci deloc, nici nu știi... Poate nu o să știi niciodată să faci garare laterală... habar n-ai. Și dacă ai trecut și de examen și nu te-a pus examinatorul, și la școală nu ai făcut, te trezești că ai permis, mai și conduci de X ani și de fapt tu nu poți sau nu știi să faci o garare laterală sau nu știi să parchezi. Nu mai zic să fie mașina dreaptă la bordură. Părerea mea e că orice s-a scos, sau orice s-a întâmplat de atunci și până acum a dus doar la o mai proastă pregătire a șoferului român. Și asta se vede! Se vede în toate felurile. Și în numărul de accidente și cum se circulă pe stradă... Se vede peste tot asta".  

Vezi și: Titi Aur: Situație gravă în România. Subiect de CSAT

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel