Data publicării:

Pe ecrane, “Super party la birou”, o comedie spumoasă

Autor: Magdalena Popa Buluc | Categorie: Cultura
WhatsApp

Un film distribuit de Freeman Entertainment,  Super party la birou  îi readuce împreună pe  Jennifer Aniston  şi  Jason Bateman , din 9 decembrie, pe marile ecrane, într-o comedie care va da cu totul alt sens petrecerilor de iarnă corporatiste.

Un film distribuit de Freeman Entertainment, Super party la birou îi readuce împreună pe Jennifer Aniston şi Jason Bateman, din 9 decembrie, pe marile ecrane, într-o comedie care va da cu totul alt sens petrecerilor de iarnă corporatiste.

A fost odată ca niciodată o vreme când petrecerea de Crăciun la birou era o tradiție foarte așteptată, o noapte memorabilă a veseliei și a băuturii, care ștergea linia de demarcație dintre coleg și prieten, angajat și angajator.

Moralul este la pământ în birourile Zenotek din Chicago după ce Carol Vanstone (Jennifer Aniston), pragmatica directoare executivă interimară, anunță, cu câteva zile înainte de Crăciun, că vrea să închidă această filială deoarece nu are rezultate suficient de bune. Dându-și seama că o simplă petrecere „De Sărbători” nu va reuși să le ridice moralul angajaților săi, excentricul președinte al filialei, Clay Vanstone (T.J. Miller), care e și fratele mai mic al lui Carol, se aliază cu Josh (Jason Bateman), directorul tehnic, și Tracey (Olivia Munn), inginera de sistem, pentru a-și crea propriul miracol de Crăciun, organizând o petrecere memorabilia și excesivă, pentru a câștiga de partea lor un client foarte bine cotat (jucat de Courtney B. Vance) și a salva astfel posturile tuturor.

De vreme ce efectele evenimentelor nestăpânite din timpul nopții duceau frecvent la numeroase mahmureli, procese și săptămâni întregi de scuze dubioase, departamentele de Resurse Umane, în zelul lor nestăpânit, au petrecut zeci de ani înfrânând alcoolicii sălbatici și răgușiți specifici petrecerilor de Crăciun la birou. Asta până când legendara sărbătoare de altădată a devenit o afacere politicoasă și cumpătată, potrivită pentru orice membru al familiei, cunoscută în zilele noastre sub numele de Petrecerea „De Sărbători”.

„Petrecerea de Crăciun la birou este de fapt o revenire la timpuri mai puțin civilizate. E ca scheletul lupului străvechi pe care-l vezi la La Brea Tar Pits. Petrecerea «De Sărbători» din zilele noastre e ca un mops dresat... nu va răni pe nimeni și se joacă frumos cu copiii, dar undeva, în străfundul său, încă mai are acel ADN de lup străvechi”, spune producătorul Scott Stuber.

„O petrecere de Crăciun la birou nu este o celebrare religioasă,” spune T.J. Miller, care-i dă viață lui Clay Vanstone, președintele filialei din Chicago a companiei Zenotek. „E o celebrare a acelui sentiment de dezlănțuire a curajului de a-i spune șefului tău ce crezi despre el, fără să-ți fie teamă că vei fi concediat.”

Regizorii Will Speck și Josh Gordon au fost imediat atrași de conceptul acestei nopți magice, în care barierele profesionale și sociale sunt mai puțin definite.

Ideea inițială a filmului a răsărit după ce un membru al familiei i-a spus producătorului Guymon Casady despre o petrecere de Crăciun decadentă la care participase recent, organizată de angajații unei corporații.

„Pe măsură ce ne încânta vorbindu-ne despre anvergura evenimentului și despre distracția de-acolo, mi-am dat seama că o asemenea petrecere ar putea fi baza unei comedii grozave, nerecomandată minorilor sub 17 ani neînsoțiți de părinți. Resimți o emoție indirectă atunci când ești martorul unui asemenea haos ce se petrece într-un film. Lucrurile pot să o ia complet razna, dar nu trebuie să-ți faci griji în legătură cu consecințele sau cu sesiunea de curățenie de dimineață”, spune Casady.

În ciuda elementelor fantastice ale poveștii, realizatorii au abordat povestea într-un mod realist.

„E ca o împlinire a dorințelor la nivel global atunci când ai o noapte pe an în timpul căreia oamenii pot trăi cu sinceritate, poate cu puțin ajutor din partea drogurilor și a alcoolului. Petrecerea de Crăciun la birou distruge complet sistemul castelor. Deodată, toți cei aflați pe diferite trepte ale scării ierarhice sunt aduși la același nivel, ceea ce reprezintă un punct de pornire extrem de amuzant”, spune Speck.

Producătorul Daniel Rappaport adaugă: „Mizele sunt mari la petrecerea de Crăciun. Acolo se creează speranțele și visele, dar tot acolo sunt și spulberate. Ești la un pahar distanță de a-ți distruge viața.”

„Am vrut să vedem o echipă de oameni în cele mai disfuncționale momente. Să vedem apoi cum dispar barierele, cum se schimbă alianțele și cum își creează oamenii legături pe parcursul unei nopți. Cel mai important era să iasă în față distracția din timpul acestei celebrări de Crăciun fără restricții, în timp ce pe parcurs, apar detalii despre poveștile împletite ale diferitor angajați din birou”, explică Casady.

În momentul în care au început să adune o distribuție de cinci stele pentru a da viață angajaților nemulțumiți, Jason Bateman a fost prima piesă din puzzle, acesta urmând să-l interpreteze pe Josh, tutorele desemnat din birou.

„Jason se descurcă cel mai bine când e în mijlocul nebuniei, pentru că știe cum să reacționeze la ce se întâmplă în jurul lui. E o calitate pe care nu mulți actori o au. Jason reprezintă acea combinație reușită a omului care are un simț al comediei excelent și căruia nu-i e rușine să arate caraghios,” afirmă Gordon.

Bateman și Aniston au fost primele variante pe care Speck și Gordon le-au luat în considerare pentru rolurile respective, după ce lucraseră cu ambii actori în 2010, pentru comedia Schimbul. Super party la birou e a cincea colaborare a lui Aniston cu Bateman și a doua cu regizorii Speck și Gordon.

În loc să o facă pe Carol personajul negativ, Aniston și-a elaborat personajul în funcție de relația sa cu Clay din tinerețe. „Am privit-o pe Carol ca pe un soi de Jeanie Bueller adultă, iar pe Clay un Ferris Bueller. Ea îi poartă pică lui Clay pentru că el e cam vagabond și totuși a avut mereu noroc. Vrea să dovedească tuturor că ea e cea mai deșteaptă și competentă persoană din încăpere. Din păcate, n-a apucat să-și dezvolte latura blândă, pufoasă”, spune Aniston.

„Am creat acest personaj pentru Jennifer pentru că ea este o neînfricată când vine vorba de a juca roluri relativ antipatice în comedii. Pentru ea, cu cât e rolul mai îndrăzneț, cu atât mai bine”, explică spune Gordon.

Pentru personajul lui Clay Vanstone, regizorii aveau nevoie de un actor care putea să producă și un măcel, dar să aducă și legitimitate filmului. Au căzut de acord că actorul și comediantul de stand-up T.J. Miller era cea mai bună alegere.

„T.J. e acel tip de persoană cu care intri într-un bar și zece minute mai târziu, e în centrul atenției a 100 de oameni. E la fel de carismatic precum personajul pe care-l joacă”.

„Subconștient, mi-am modelat personajul după o șefă pe care am avut-o eu în realitate, care considera că poți să te distrezi și în același timp să-ți faci și treaba. Ea nu a văzut niciodată distracția ca pe un impediment în calea productivității, iar eu m-am folosit de această filosofie pentru a contura strategia de management a lui Clay. A fost intimidant să lucrez cu Jason Bateman și Jennifer Aniston. Dar sunt amândoi foarte calzi și profesioniști. Deși i-am urmărit toată viața în filme, au fost incredibil de încurajatori cu un actor mai puțin experimentat ca mine.”, își amintește Miller.

Când au ales-o pe Olivia Munn pentru rolul inginerei de sistem Tracey, actrița s-a dovedit a fi chiar foarte calificată pentru rol. Olivia simte perfect momentele comice. “Știe mereu care-i gluma și cum să-i facă loc în poveste. Cu toate acestea, nu ne-am așteptat să fie la fel de experimentată în ale tehnologiei precum personajul ei”.

În film, Tracey inventează un tip de Wi-Fi inovator, care ar putea salva compania, cu condiția ca Zenotek să poată să pună mâna pe un client foarte bine cotat precum Walter Davis (Courtney B. Vance).

„Citind scenariul, am apreciat că Tracey era un element esențial din echipă. Multe dintre rolurile din comedii pentru femei sunt plângăcioase sau de tipe care se țin după personajul masculin sau îi spun ce a ratat nefiind cu ele. Mi-a plăcut că Tracey chiar aduce în ecuație o abilitate veritabilă și că e genul de persoană care se gândește la viitor și încearcă să modernizeze compania”, mărturiseşte Munn.

Walter a ajuns într-un moment în care consideră că toate companiile sunt de fapt la fel. El ar prefera să facă afaceri cu o companie căreia îi pasă de angajații săi. Personajul lui T.J. înțelege asta și îl invită pe Walter la această petrecere nebunească la birou, pentru a-i demonstra că au o cultură corporatistă pozitivă.

„Courtney Vance a fost un mare atu în rolul lui Walter. Aveam nevoie de cineva care să intimideze personajele și să fie foarte greu de citit, astfel încât fiecare să se străduiască să-și dea seama ce anume îl motivează. Când Courtney se dezlănțuie într-un final, momentul e nebunesc și scandalos. E incredibil cât a fost de dispus să îmbrățișeze personajul și absurditatea sa”, îşi motivează alegerea regizorii.

Odată ce Clay, Josh și Tracey pun la cale planul pentru petrecerea de Crăciun, se lovesc imediat de obstacole, puse de Mary (Kate McKinnon), managerul obsedat de reguli al departamentului de Resurse Umane.

„Prima oară când o vedem pe Mary, ea e destul de încuiată. Pe măsură ce se desfășoară petrecerea, ea începe să primească încurajări din partea colegilor și face niște lucruri foarte interesante. La un moment dat, am o scenă cu Courtney B. Vance. Tocmai l-am urmărit în serialul American Crime Story, în sezonul The People v. O.J. Simpson și consider că el e unul din cei mai buni actori ai generației noastre, așa că parcă mă lovesc de o disonanță cognitivă în timp ce îi fac serenedă, anume un cântec popular nemțesc foarte stupid, având pe mine o rochie cu guler fals”, explică McKinnon.

Speck și Gordon erau fani ai prestațiilor lui McKinnon din Saturday Night Live cu mult înainte să fi fost distribuită în film. „În prima scenă în care apare Mary, o vedem purtând un pulover cu motive de sărbătoare, fără trimiteri doar la o religie anume, pentru a nu se simți nimeni exclus. Din moment ce nu exista un astfel de pulover în lumea reală, a fost nevoie de luni întregi să-l gândim și zile întregi de tricotat manual, dar rezultatul îți spune tot ce trebuie să știi despre Mary ca personaj”.

La polul opus codului personal de lege și ordine al lui Mary se află Jeremy (Rob Corddry), umbra omului care și-a început cariera la Zenotek cu mulți ani înainte, ca manager al departamentului de Relații cu Clienții.

Jeremy este o epavă incredibil de tristă, pentru că el e unul dintre puținii oameni rămași în acest mediu de lucru foarte toxic căruia îi pasă într-adevăr de starea în care se află compania. Se află de prea mult timp în companie și a văzut prea multe, așa că a devenit puțin defensiv și gata de luptă, deși a uitat complet de ce e așa supărat.

Vanessa Bayer, care joacă alături de McKinnon în „SNL”, îi dă viață lui Allison, asistenta amabilă, dar care vorbește extrem de urât, a lui Clay. Ea încearcă să restabilească echilibrul în viața haotică a lui Clay, în timp ce trebuie să aibă grijă de copiii ei, a căror custodie o împarte cu fostul ei soț, un ratat.

Randall Park (Fresh of the Boat) îi dă viață lui Fred de la contabilitate, căruia Allison îi face curte deși n-ar trebui.

În ciuda unui program chinuitor în timpul căruia trebuia să filmeze la New York pentru „SNL” și în Atlanta pentru Super party la birou, Bayer a învățat să se bucure de micile plăceri de pe platou.

Sam Richardson (Vicepreședinta) îi dă viață lui Joel, consilierul juridic manierat, dar frustrat, al companiei, care în secret își dorește să devină DJ.

Jamie Chung o interpretează pe Meaghan, coordonatoarea activităților de pe rețelele de socializare, o angajată prea puțin apreciată și care nu prea e pusă la treabă, dar care găsește un motiv să-și iubească slujba odată cu răsăritul soarelui. Când o întâlnim pe Meaghan, se vede clar că nu respectă regulile impuse de Mary, de la Resurse Umane, pentru că poartă o bluză cu decolteu. Nu o face ca să fie provocatoare, pur și simplu nu-i pasă de regulile impuse și nu e foarte motivată. Spre sfârșitul petrecerii, ea va reuși să-și creeze legături cu colegii săi, devenind astfel parte din familie.

Karan Soni, cel care i-a furat lumina reflectoarelor lui Deadpool în scena cu taxiul, îl joacă pe Nate, managerul departamentului de IT, care îi păcălește pe ceilalți angajând o escortă care să se dea drept prietena lui la petrecere.

Apariția lui Savannah (Abbey Lee) și a Trinei, proxeneta sa, jucată de Jillian Bell (O altă adresă de pomină) reprezintă, metaforic vorbind, scânteia care va aprinde butoiul cu pulbere, adică petrecerea de Crăciun de la Zenotek.

„Personajul meu e o proxenetă scandalagie, care face și trafic cu droguri. Mi-am conturat personajul inspirându-mă din Drexl (Iubire adevărată), unul dintre proxeneții mei favoriți din toate timpurile. Era important pentru Will și Josh ca Trina să fie înfiorătoare, pentru a furniza astfel o amenințare reală la adresa celorlalte personaje. Mi s-a părut amuzant să o înzestrez și cu câteva tulburări de anxietate, ceea ce nu a apărut prea des la proxeneții din alte filme”, mărturiseşte Bell.

„Știam de la început că vrem ca acțiunea filmului să se desfășoare la Chicago. Câteva dintre producțiile noastre preferate au fost filmate acolo, multe filme clasice de Crăciun și filmele de debut ale lui John Hughes. Am vrut să aducem această sensibilitate clasică filmului astfel încât acesta, deși e nou, să aibă un aer de familiaritate. Am vrut să surprindem acel Chicago emblematic din Avioane, trenuri și automobile, cu care am crescut”, se destăinuie regizorii.

Etapa de producție a început în data de 2 aprilie 2015, la clădirea Federal Plaza din Chicago. Zeii responsabili cu vremea le-au zâmbit realizatorilor în acea zi, deoarece scena presupunea ca Josh să treacă pe lângă niște colindatori, în timp ce zăpada cădea peste oraș. Deși echipa de efecte speciale era pregătită să furnizeze niște zăpadă artificială, cerurile parcă s-au deschis și au bucurat locuitorii cu o ninsoare târzie.

La un moment dat în film, Clay cutreieră State St. Bridge și îi spune lui Josh că n-are nevoie de prea multe haine iarna deoarece el are în plus vreo 13 kg, care-i conferă „izolație termică”. În realitate, Miller a purtat pe el mai multe straturi de haine, din cauza unei schimbări bruște de temperatură din Chicago, care a făcut ca termometrele să scadă sub 6ºC. Zăpada naturală și vântul au făcut ca scena să fie mult prea reală pentru actori.

După ce s-au finalizat filmările la Chicago, echipa de producție s-a mutat în Georgia, unde Bateman, Munn și Miller au avut de mânat reni într-un ascensor de mărfuri cu rampă de încărcare din clădirea AT&T din centrul Atlantei.

„E greu să filmezi reni în mijlocul verii, când își pierd blana și coarnele. Chiar a trebuit să creăm noi coarnele potrivite pentru fiecare ren. A fost mult de muncă, dar a meritat efortul”, își aduce aminte Gordon.

Scenele din interior au fost filmate la studioul de film Atlanta din Hiram, Georgia, unde Andrew Laws, scenograf, construise platoul principal pentru birou, pe baza modelelor arhitectului germano-american Ludwig Mies van der Rohe.

Stuber a fost încântat să lucreze cu Laws și echipa sa după ce aceștia colaboraseră anterior pentru filmul Despărțiți, dar împreună (2006). „Andrew este extraordinar de talentat când vine vorba să-ți ofere un spațiu care să cuprindă cotloanele necesare, astfel încât platoul nu a părut niciodată doar un birou cu patru pereți. A fost o plăcere să facem din nou echipă, deoarece fiecare aspect al decorurilor create a fost de o calitate extraordinară”, declara Stuber.

Laws a folosit modelul pentru a crea o clădire de birouri care să pară mai veche, acolo unde urma să aibă loc cea mai mare parte a acțiunii. Laws și echipa sa s-au inspirat mai ales din modelul clădirii Dominion Centre din Toronto, proiectată de Mies van der Rohe.

După cum era de așteptat, exteriorul birourilor Zenotek a fost filmat în Chicago, la Federal Building, o altă clădire proiectată de Mies van der Rohe.

Laws și echipa sa au creat un spațiu de birouri uriaș, de aproximativ 9000 de metri pătrați, pe două niveluri, care cuprindea două platouri izolate fonic (echipa de producție a dărâmat peretele despărțitor dintre platouri, pentru a construi spațiul de birouri) și un atriu pe două etaje în centru, înconjurat de birouri pe trei părți și o scară proeminentă.

Speck și Gordon au citat petrecerea de Crăciun de la Nakatomi din Greu de ucis ca o altă sursă de inspirație pentru aspectul locației, care presupunea transformarea acesteia într-unul din personajele filmului.

După ce a explorat prima dată platourile, Jennifer Aniston s-a arătat impresionată de anvergura acestora și de detalii. „Părea atât de real... De mult timp n-am mai fost pe un platou ca ăsta.”

Jason Bateman (Josh Parker) a dobândit un statut foarte important la Hollywood, atât ca actor, cât și ca realizator. În 2003, Bateman a primit laude din partea criticilor pentru prestația ireverențioasă din serialul de comedie Situație de criză, premiat la diferite gale și evenimente. În producția creată de Mitch Hurwitz, Bateman i-a dat viață lui Michael Bluth. Rolul acesta i-a adus actorului un Glob de Aur la categoria „Cel mai bun actor într-un serial de comedie.” În 2013, Netflix a adus din nou serialul în prim plan, cu un al cincilea sezon de 14 episoade, Bateman reluându-și rolul obișnuit. Interpretarea sa i-a adus nominalizări la categoria „Cel mai bun actor” la premiile Emmy și SAG, dar și la Globurile de Aur.

Actorul, care e și producător și regizor, a evoluat ulterior, reușind să obțină roluri în filme importante, de la un an la altul. În 2007, Bateman a avut un rol esențial în pelicula Juno, în care i-a dat viață potențialului tată adoptiv al copilului personajului principal. Această peliculă a fost una dintre cele mai mari succese din istoria filmelor independente. Juno a primit nominalizări la categoria „Cel mai bun film” la majoritatea galelor organizate de asociațiile de critici de film importante, cât și din partea Asociației Jurnaliștilor Străini de la Hollywood și a Academiei de Arte și Științe Cinematografice. Spre sfârșitul aceluiași an, Bateman a apărut în filmul de fantezie Imperiul magic al domnului Magorium, regizat de Zach Helm, jucând alături de Dustin Hoffman și Natalie Portman, dar și în thrillerul de acțiune Regatul.

În 2010, Bateman a jucat alături de Jennifer Aniston în comedia romantică Schimbul. Actorul a strălucit în rol secundar în pelicula Sus, în aer, regizată de Reitman, jucând alături de George Clooney. De asemenea, el a apărut alături de Vince Vaughn și Kristen Bell în Vacanță All Inclusive. În martie 2011, a jucat în comedia Paul. Un extraterestru fugit de-acasă, regizată de Greg Mottola. A fost distriuit, de asemenea, în Hoața de identitate de Seth Gordon, Detașare, de Henry Alex Rubin, Vorbe grele, o comedie neagră care a reprezentat și debutul său regizoral, O săptămână nebună de Shawn Levy, Șefi de coșmar. În august 2015, a jucat alături de Joel Edgerton și Rebecca Hall în Darul, un thriller psihologic americano-australian scris, regizat și produs de Edgerton.

Bateman a regizat The Family Fang, în care a jucat alături de Nicole Kidman.

Olivia Munn (Tracey Hughes) a devenit una dintre cele mai căutate actrițe de la Hollywood, cel mai recent putând fi urmărită în rolul lui Psylocke în X-Men: Apocalypse. Munn a mai jucat și în popularul serial dramă difuzat de HBO Redacția, creat de Aaron Sorkin, dându-i viață lui Sloan Sabbith. În anul 2014, Munn a câștigat un premiu la galele Breakthrough of the Year, organizate de Variety. Printre filmele în care a jucat se numără și Un polițist și trei sferturi!, Mortdecai, Deliver Us From Evil, Mike meseriașu’ și Iron Man – Omul de oțel 2. Munn a mai apărut în serialul de comedie FOX New Girl, nominalizat la premiile Primetime Emmy și la Globurile de Aur, și în serialul documentar despre mediu Ani de răscruce, marca James Cameron și Jerry Weintraub.

Născută în Oklahoma, Munn și-a petrecut cea mai mare parte a copilăriei la Tokyo, Japonia, astfel încât ea vorbește fluent japoneza. A urmat studiile la Universitatea Oklahoma după ce s-a mutat înapoi în Statele Unite. În 2006, Munn a fost distribuită ca una din gazdele popularului serial Attack of the Show!, difuzat de G4. În 2010, ea s-a alăturat serialului The Daily Show, difuzat de Comedy Central și premiat la galele Primetime Emmy, în calitate de corespondent, devenind una din cele cinci actrițe care au apărut vreodată în serial. Prima sa carte, Suck It, Wonder Woman!: The Misadventures of a Hollywood Geek a fost lansată în același an, clasându-se pe locul I pe listele de bestselleruri ale The New York Times și Los Angeles Times.

T.J. Miller (Clay Vanstone) este unul dintre cei mai căutați comedianți în industria comediilor, fiind inclus de Variety în „Top 10 comedianți de urmărit” și de EW în „Viitoarele staruri ale comediei”. Vocea lui Miller poate fi auzită și în animația Disney Cei 6 super eroi, laureată a Premiului Oscar. Actorul a putut fi urmărit în Deadpool, care a devenit producția cu cele mai mari încasări la categoria rating R -  nerecomandat minorilor sub 17 ani neînsoțiți de părinți. De asemenea, el a jucat în popularul film independent Transformers: Exterminare (2014) și în serialul de comedie HBO Silicon Valley, creat de Mike Judge. Rolul său din serie i-a adus un premiu Critics’ Choice la categoria „Cel mai bun actor în rol secundar într-un serial de comedie.” Emisiunea sa online Cashing in with T.J. Miller de pe nerdist.com are o medie de ascultători de 12,5 persoane pe zi, Miller fiind un artist de stand-up care pleacă în turnee la nivel național.

Jennifer Aniston (Carol Vanstone) s-a născut în Sherman Oaks, California. Familia ei s-a mutat la New York atunci când tatăl ei a primit un rol în serialul dramă Love of Life. Pe când avea 11 ani și studia la școala Rudolf Steiner din New York, Aniston s-a înscris în clubul de teatru, iar experiența trăită acolo a încurajat-o să transforme actoria într-o carieră. Ulterior, ea a studiat la Liceul de Arte Performative din New York, iar după ce a absolvit în 1987, a obținut roluri în producțiile off-Broadway For Dear Life și Dancing on Checker’s Grave.

În timpul perioadelor când nu filma pentru Prietenii tăi, Aniston și-a pus bazele unei înfloritoare cariere în domeniul filmelor artistice. Ea a jucat în Cu dragostea pe urme, Partenerul ideal, Între vis și insomnie, Ea e aleasa, Rock Star, Prieten sau iubit – primul dintre rolurile sale cu Paul Rudd – și Dumnezeu pentru o zi, în care apare alături de Jim Carrey. Una dintre cele mai lăudate prestații ale sale a fost cea din Fata bună (2002), film în care apare alături de Jake Gyllenhaal; rolul din acest film i-a adus lui Aniston o nominalizare la premiile Independent Spirit.

După emoționantul final al seriei „Prietenii tăi” și al rolului său ca Rachel Green, Aniston s-a devotat complet filmelor artistice. Ea a avut roluri principale în pelicule precum Secrete de familie, în care joacă alături de Kevin Costner și Shirley Maclaine, Fără control, alături de Clive Owen, și Despărțiți dar împreună, comedie extrem de populară în care apare alături de Vince Vaughn. Pentrul rolul său de menajeră deprimată din filmul Prieteni cu bani, în regia lui Nicole Holofcener, Aniston a primit câteva dintre cele mai bune recenzii din întreaga carieră; din distribuția filmului au mai făcut parte și Frances McDormand și Catherine Keener.

Demonstrându-și abilitatea de a contribui atât la filme independente, cât și la pelicule finanțate de studiouri, Aniston a apărut în extrem de popularele producții Eu și Marley, alături de Owen Wilson, și Despre bărbați și nu numai. De asemenea, actrița a jucat în filmele Recompensă cu bucluc, alături de Gerard Butler, Dragoste fără preaviz, alături de Aaron Eckhart, și Nevastă de împrumut, alături de Adam Sandler. În 2014, Aniston a apărut în popularele comedii Noi suntem familia Miller și Șefi de coșmar 2.

Filmul al cărei producător executiv a fost, Fericire cu orice preț, în regia lui Daniel Barnz, a avut premiera în 2014 la Festivalul de Film de la Toronto. Aniston a primit nominalizări la Globurile de Aur, Premiile SAG și Critics’ Choice pentru maniera în care a interpretat-o pe Claire, o femeie care suferă de dureri cronice. În 2015, Aniston a primit Premiul Montecito pentru întreaga carieră la Festivalul de Film de la Santa Barbara. Recent, actrița a finalizat filmările pentru drama de război The Yellow Birds.

Regizori Will Speck și Josh Gordon s-au cunoscut la Școala de Film din cadrul Universității New York, unde au devenit rapid prieteni datorită gusturilor similare în materie de cinematografie. Încă de-atunci s-au decis să lucreze împreună.

Primul lor proiect de după absolvire a fost un scurtmetraj pe care l-au scris și regizat împreună, intitulat Culture. Din distribuție a făcut parte și Philip Seymour Hoffman, producția fiind nominalizată la un premiu Oscar. Ulterior, ei au semnat un contract cu RSA Films, compania lui Ridley și Tony Scott, punând astfel bazele unei cariere de succes în calitate de regizori de reclame.

În 2007, ei au fost doi dintre regizorii care au pus bazele companiei de producție publicitară Furlined. Cu sediul la Santa Monica, Furlined s-a extins ulterior până în Marea Britanie, la Londra, fiind inclusă în „Topul companiilor de producție din lume” de către revista Campaign.

Recent, ei au mai regizat câteva episoade din serialul Netflix Flaked, creat de Will Arnett.

Primul lor film artistic a fost Tăișul gloriei, din distribuție făcând parte Will Ferrell, John Heder și Amy Poehler. Pelicula a avut foarte mult succes la box office, având încasări mai mari de 100 de milioane de dolari la nivel intern, şi a fost nominalizat la trei Premii MTV Movie, inclusiv la categoria „Cel mai bun film” și „Cel mai bun sărut”.

Cel de-al doilea film regizat a fost Schimbul, bazat pe povestirea scurtă The Baster scrisă de Jeffrey Eugenides; din distribuție au făcut parte Jason Bateman, Jennifer Aniston, Jeff Goldblum, Patrick Wilson și Juliette Lewis.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel