Data publicării:

Pe aeroporturile din Bruxelles ar urma să fie haos. Grevă a personalului de securitate, curățenie și catering

Autor: Cristian Cîșleanu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Află în articol mai multe despre greva care va avea loc pe aeroporturile din Bruxelles.

Dacă doriți să plecați marți, 1 octombrie, din capitala Belgiei, ar fi bine să aveți un plan de rezervă. 

Atât aeroporturile Brussels Zaventem, cât și Brussels South Charleroi vor fi perturbate masiv de o grevă a personalului de securitate, curățenie și catering. 

Vinerea trecută, Aeroportul Brussels Zaventem a anunțat anularea tuturor zborurilor de plecare pentru ziua de marți.

În ultima sa actualizare publicată luni și împărtășită cu POLITICO, aeroportul a declarat că „aproximativ 42000 de pasageri (32000 la plecare și 10000 la sosire) sunt afectați de grevă” și că se așteaptă la „14000 de pasageri la sosire mâine (în loc de cei 24000 planificați inițial)”.

Pe de altă parte, operațiunile cargo nu ar trebui să fie afectate de grevă, a asigurat aeroportul.

Aproximativ 200 de zboruri au fost anulate numai de Brussels Airlines - filiala belgiană a grupului Lufthansa - care a precizat într-o declarație trimisă prin e-mail că are 21000 de pasageri programați pentru 1 octombrie. Zborurile de sosire sunt „încă posibile”, a adăugat compania aeriană. 

„Zborurile de pasageri care sosesc pot fi operate, dar sunt probabile anulări”, a declarat Aeroportul Brussels Zaventem pe site-ul său.

Zboruri anulate

Luni, Aeroportul Charleroi a fost, de asemenea, forțat să anuleze toate zborurile de plecare de marți - după ce inițial a anunțat că va menține capacitatea la 30% din zborurile programate. Cu toate acestea, a declarat că toate zborurile de intrare vor fi operate.

Decizia actualizată a fost luată deoarece prea puțin personal de securitate va lucra în timpul grevei pentru a opera zboruri, a declarat un purtător de cuvânt pentru presa belgiană.

Nu este prima perturbare pentru aeroport. Pe 12 septembrie, Aeroportul Charleroi a fost afectat de o grevă surpriză care a dus la anularea tuturor zborurilor și la perturbări continue în zilele următoare. 

Ryanair, cel mai mare operator de la Charleroi, al doilea cel mai aglomerat aeroport din Belgia, nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii privind viitoarea grevă de la aeroport.

Greva de marți a fost declanșată ca parte a campaniei sindicale europene împotriva a ceea ce a fost numit o „cursă spre partea de jos” în ceea ce privește condițiile de muncă pentru lucrătorii esențiali - inclusiv personalul de curățenie, agenții de securitate și angajații din serviciile alimentare.

Unul dintre principalele obiective ale protestului - la care vor participa și lucrători din domeniul curățeniei și securității din nouă țări europene - este de a avea un cuvânt de spus în revizuirea directivei UE privind achizițiile publice, anunțată de președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. 

„Sindicatele solicită noi norme pentru a consolida negocierile colective, a îmbunătăți condițiile de muncă și a asigura servicii de calitate pentru comunități”, a declarat federația sindicală UNI Europa. 

Plângerile lucrătorilor de la Aeroportul Brussels Zaventem

Lucrătorii Aeroportului Brussels Zaventem, care se vor aduna în fața aeroportului marți, la ora locală 10:00, se plâng de volumul mare de muncă, de lipsa de întreținere a infrastructurii aeroportuare, de „temperaturi nepotrivite” la locul de muncă, de transportul public deficitar și de parcarea costisitoare.

„Pe scurt, suntem lăsați în frig, în timp ce operatorul aeroportului face profituri de milioane în fiecare an”, se arată într-o declarație a sindicatului ACV Puls.

„Avem o relație contractuală cu o serie de furnizori externi de servicii”, a declarat un purtător de cuvânt al Aeroportului Brussels Zaventem, menționând că ”aceștia sunt selectați pe baza unor licitații, care includ criterii de preț și de calitate”.

„Ca parte a acestor licitații, ne asigurăm că acești angajați sunt remunerați în conformitate cu baremele aplicabile în sectoarele lor respective”, a declarat purtătorul de cuvânt, adăugând că litigiile ar trebui să fie soluționate la ”nivelul furnizorului de servicii”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel