Data actualizării:
Data publicării:

Patru amenzi pe oră în 2021, pe şoselele unui singur judeţ. Titi Aur: De asta suntem pe primul loc la accidente soldate cu morţi

Autor: Andreea Ditcov | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursă foto: Facebook - Poliția Română
Sursă foto: Facebook - Poliția Română

Un raport al Poliției Rutiere Galați arată statistici îngrijorătoare. În 2021, au fost aplicate 4 amenzi pe oră în județ, iar una din trei abateri a fost legată de depăşirea vitezei legale. Titi Aur, instructor de conducere defensivă şi fost pilot de raliuri a tras concluziile acestui raport îngrijorător. 

Un raport al Polițeii Rutiere Galați a scos în evidență faptul că au fost aplicate în medie 4 amenzi pe oră în anul 2021. Conform bilanțului, polițiștii rutieri au aplicat 37.732 amenzi contravenționale în 2021, o medie de peste 100 pe zi, valoarea sancțiunilor contravenționale depășind 14 milioane lei. Comparativ cu 2020, numărul amenzilor a fost cu aproape 4.000 mai mare, ceea ce înseamnă un plus de sancțiuni de peste 32%, transmite Pro Lider FM. 

Gălățenii, campioni la viteză

Cel mai mare număr de amenzi au fost acordate pentru depășirea regimului legal de viteză, aproape 11.000 sancțiuni, circa 29% din totalul sancțiunilor aplicate în 2021. Pe locul al doilea sunt amenzile aplicate șoferilor și pasagerilor care nu purtau centura de siguranță (5.604), iar pe locul al treilea, amenzile date pietonilor (2.222).

În continuarea clasamentului se mai află amenzile aplicate pentru defecțiunile tehnice (1.909), abaterile bicicliștilor (1.414), conducerea sub influența alcoolului (685), depășirea neregulamentară (545), neacordarea de prioritate vehiculelor (490) sau neacordarea de prioritate pietonilor (415). Tot în anul 2021, au fost suspendate 4.349 permise de conducere și 1.487 certificate de înmatriculare. Totodată, au fost întocmite 500 dosare penale pentru infracțiuni la Codul Rutier (OUG 195/2002 R).

Titi Aur: Este lipsă de educație, singura concluzie

”Este greu de apreciat dacă sunt multe sau puține (amenzi - n.r.), în schimb, având în vedere ordinea din statistică pot să trag o concluzie privită cu ochiul omului de conducere defensivă. Ce pot să înțeleg? Înțeleg că viteza este pe primul loc, ceea ce mă duce cu gândul la lipsa de conștientizare a pericolului de către șoferi. Aceștia consideră că pot merge mai tare, că nu este nicio problemă. Pe locul doi este centura de siguranță, sau lipsa ei la șofer și pasageri, care din nou arată această lipsă de educație, lipsă de înțelegere și de conștientizare a pericolului. Adică ”și ce dacă nu am centura, centura oricum nu face mare lucru” și, într-adevăr nu face nimic centura dacă nu ai accident, dar vedem de multe ori în accidente victime care ar fi putut să fie salvate de centură, victime care au fost aruncate din mașină, ceea ce înseamnă că nu au avut centura de siguranță.

Iar la capitolul pietoni apare din nou această lipsă de educație, lipsă de înțelegere a pericolului. Pietonul, de cele mai multe ori, trece strada pe unde nu trebuie sau, cum am văzut în ultimele cazuri mult mediatizate, pe trecerile de pietoni fără să se asigure dacă nenea ăla care vine cu mașina oprește sau nu. Asta înseamnă că pietonii nu înțeleg că nenea ăla cu mașina, ar putea să nu oprească la trecerea de pietoni din diverse motive: că e băut, că e drogat, că e neatent, că e în misiune, că nu îl ține frâna. 

Și atunci toate cele trei informații din statistică mă duc pe mine cu gândul în aceeași direcție: lipsa de educație și lipsa de conștientizare! Adică cei care merg pe stradă nu cred că lor li se poate întâmpla sau nici măcar nu se gândesc la asta.

Șoferii merg cu viteză, pasagerii și inclusiv șoferii nu poartă centura de siguranță, iar pietonii trec inconștient strada pentru că principala abatere asta este, au trecut strada pe unde nu trebuie. De asta suntem pe primul loc la accidente soldate cu morți sau răniți în Europa.

Amenda, abia a doua soluţie

Tentația este să ne ducem repede în zona de coerciție, să fie amenzi și sancțiuni mai mari, lucru care într-adevăr sperie, dar îl sperie pe cel care e conștient că nepurtând centura de siguranță este în pericol. În primul rând ar trebui să ne gândim că ni se poate întâmpla ceva rău atunci când mergem cu viteză, nu purtăm centura sau trecem strada pe unde nu trebuie. Abia al doilea motiv ar trebui să fie amenda, în sensul în care mă tem să nu primesc amendă. Asta nu este valabilă și pentru cei care sunt teribiliști, adică cei care merg cu viteză excesivă, care merg băuți sau drogați, care fac liniuțe. Acolo într-adevăr coerciția îi poate opri, dar majoritatea o fac din lipsă de educație și de conștientizare”, a spus Titi Aur în exclusivitate pentru DC News. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel