Data publicării:
”Patrioții” lui Grindeanu (PSD) se laudă că au distrus constructori români de drumuri, în timp ce fac temenele austriecilor. Slava...
Cristian Pistol, directorul CNAIR, scrie pe Facebook că o zi cu rezultate pentru infrastructură este ziua când a distrus un constructor român. Ca să-l poată peria și pe cel care i-a dat funcția, ”patriotul” lui Grindeanu înghesuie în postare ceva laude firmelor austriece.
Cristian Pistol, directorul pus de Sorin Grindeanu la Autostrăzi, postează pe Facebook un bilanț al zilei de 12 mai, 2022: ”O zi cu multe rezultate pentru infrastructura României!”.
Te-ai fi gândit că a fost inaugurată o nouă autostradă, ori un drum expres, sau că printr-un miracol CNAIR a reușit să schimbe în trei zile rosturile podului Băneasa, ca afară. Ridicând șantierul care blochează trei săptămâni nordul Capitalei...
Nici vorbă. Dl. Pistol se laudă că instituția pe care o conduce tocmai a distrus o companie românească de construcții, care predase la termen lotul Biharia-Borș al autostrăzii Transilvania. ”Am reziliat contractul sectiunii Chiribiș-Biharia a autostrăzii Transilvania”, este primul rezultat al zilei cu multe rezultate pentru infrastructură, în viziunea dlui Pistol.
Firma Selina, parte din grupul Trameco, a investit timp de cinci ani resurse umane și materiale în proiectul autostrăzii Transilvania, lotul 3C3. Spre deosebire de companiile multinaționale pe care le laudă dl Pistol, firmele românești nu au suficient capital ca să reziste ani în șir în așteptarea contractelor, nu primesc lucrări în Austria, așa cum primesc firmele austriece de la dl Pistol, și nu dispun de avocați și lobby de ambasadă care să-i apere de abuzurile sau incompetența autorităților românești.
Concret, după atribuirea contractului, firma românească a aflat de la colegii dlui Pistol că trebuie să execute pe cheltuiala sa toate lucrările suplimentare ce nu puteau fi prevăzute la momentul depunerii Ofertei. Inclusiv lucrări rezultate din faptul că Documentația de atribuire pentru licitație conținea informații eronate, incomplete și care nu reflectau realitatea faptică din teren. Nici soluțiile decise de ANAP, nici negocierile nu au reușit să deblocheze liucrările. Justiția va stabili, peste alți cinci ani, dacă are dreptate constructorul, care acuză CNAIR că încearcă să-și ascundă incompetența în administrarea proiectelor, transferând costurile către antreprenori. Dar, până atunci, firma românească își închide porțile. Își va afla dreptatea mult după faliment.
Cum îi acoperă Pistol pe italieni: 3 procente în loc de 30%
Ceea ce, dlui Pistol, protejatul dlui Grindeanu, îi dă un sentiment al datoriei împlinite. Doar PSD, partid în care ministrul Transporturilor e vicepreședinte, se luptă pentru industria locală, pentru firmele românești de construcții.
Da sau nu, dacă e să ne luăm după postarea dlui Pistol, care își perie șeful din țară lăudând o firmă din străinătate.
”Am verificat, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, lucrările pe secțiunile 1 și 5 ale autostrăzii Sibiu-Pitești, scrie Pistol. Pe șantierul Secțiunii 5, constructorul italian trebuie să se mobilizeze mai bine. Au ajuns la la un stadiu fizic de 9,2 %, mai putin cu aproape 3 procente față de evoluția pe care ar fi trebuit să o aibă la această oră. Pe șantierul Secțiunii 1, constructorul austriac avansează foarte bine. Stadiul fizic la care a ajuns (67,20% ) și mobilizarea din șantier fac posibilă deschiderea circulației chiar anul acesta, cu mai mult de 4 luni înainte de termen”.
Deci, italienii care au construit cu 30% mai puțin decât aveau în contract sunt mustrați părintește: să se mobilizeze mai bine (cele 3 procente sunt, de fapt, puncte procentuale dintr-un total de 9%, cât ar fi trebuit să acopere până în prezent). Austriecii sfârâie, poate și datorită vizitei de lucru a ministrului, fără de care lucrurile nu s-ar mișca, știm de pe vremea Tovarășului. Așteptăm o postare a dlui Pistol care să listeze șantierele unde companii austriece, italiene, sau portugheze bat pasul pe loc, de ani buni. Sau, cum spune dânsul, unde ar trebui să se mobilizeze mai bine.
Că firme românești nu prea a mai lăsat în sistem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News