Parteneriatul public-privat va fi ANULAT mâine, pentru Comarnic - Brașov și Tg. Mureș - Iași
Ministrul Transporturilor a transmis că Guvernul va anula parteneriatul public-privat pentru autostrăzile Comarnic-Braşov şi Unirii.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a transmis că Guvernul anulează marți parteneriatele public-private pentru autostrada Comarnic – Brașov și pentru tronsonul Târgu Mureș – Iași al autostrăzii Unirii, conform Agerpres.
„Am avut discuții și pe subiectul Comarnic - Brașov. Mâine, Guvernul va lua în discuție și va adopta o ordonanță de urgență prin care acel parteneriat public-privat propus de Vâlcov și Dăncilă devine istorie. După momentul anulării parteneriatului public-privat, obiectivul Comarnic - Brașov va fi predat către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor. Noi vom veni în fața Guvernului și vom spune care sunt soluțiile pentru construirea autostrăzii Comarnic - Brașov. Autostrada Comarnic - Brașov reprezintă un obiectiv major, se va realiza. Până începe construcția autostrăzii Comarnic - Brașov avem obligația să găsim rute alternative", a spus ministrul Transporturilor.
Variantele ocolitoare Comarnic - Bușteni, din fonduri europene
El a susținut că variantele ocolitoare Comarnic - Bușteni vor fi realizate din fonduri europene, iar pe zonele Sinaia și Azuga primarii au arătat că există rute alternative. „Vom avea toate avizele necesare pentru a construi acel drum", a menționat Bode.
Ministrul a arătat că, tot marți, va fi anulat și parteneriatul public-privat pentru tronsonul Târgu Mureș - Iași al autostrăzii Unirii.
Nu știm cât costă acest obiectiv
„Pentru autostrada Unirii Târgu Mureș - Iași, Guvernul Orban, prin proiectul de buget, a alocat întreaga sumă necesară finalizării revizuirii studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț, aproximativ 200 km, pe tronsonul Târgu Mureș - Iași mâine acel parteneriat public-privat va fi anulat. Se predă și acest obiectiv către Ministerul Transporturilor. Ministerul Transporturilor va veni cu soluția. Soluția este una cât se poate de clară: finanțarea din fonduri europene a revizuirii studiului de fezabilitate și pe acest tronson Târgu Neamț - Iași vom avea anul viitor o documentație cap coadă studiu de fezabilitate revizuit de la Târgu Mureș până la Iași și în acel moment putem discuta despre variante de finanțare. Este falsă ideea că nu avem finanțare, că nu avem fonduri europene, dar noi în acest moment nu știm cât costă acest obiectiv. Când vom ști exact care este valoarea acestui obiectiv atunci putem să discutăm cu partenerii noștri din Comisia Europeană, cu instituțiile financiare europene să ne finanțeze acest obiectiv", a explicat Bode.
Liderul deputaților PNL, Florin Roman, a apreciat că discuția cu ministrul Transporturilor a fost una „aplaudată".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News