Parteneriat Public - Privat, construcție autostrăzi. Daraban: Marea problemă, specific românească
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Darius Muresan
WhatsApp
CNAIR, declaratii Lucian Sova
CNAIR, declaratii Lucian Sova
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, prezent la DC NEWS, a vorbit despre investițiile în infrastructură, dar și despre marea problemă a României în ceea ce privește construcția de autostrăzi.

Daraban a explicat că cea mai mică problemă ar fi absorbția de fonduri europene pentru infrastructură unde lucrurile pot fi la fel de simple precum subvenția în agricultură. Există totuși o singură condiție de eligibilitate și anume „să arăți că terenul pe care se va face autostrada este al tău, că este eliberat de sarcini”. Iar din păcate, explică președintele CCIR situația legii PPP va duce la aceeași problemă.

Unde va funcționa legea PPP

Totodată, Mihai Daraban a explicat că situația parteneriatului public-privat unde situația autostrăzilor va fi identică. 

„La parteneriatul Public Privat va fi aceeași problemă. Avem o mare speranță în legea PPP care probabil va funcționa în domeniul sanitar vizavi de construirea de clinici, spitale, va funcționa probabil la nivel de port Constanța unde nu trebuie să expropriezi pe nimeni, în domeniul căilor ferate pentru că traseele sunt făcute și nu am auzit să se fi retrocedat vreun teren cu cale ferată pe el, pe Dunăre, dar cu autostrăzile va fi aceeași problemă în continuare.

Publicul va găsi un privat cu finanțare să contruiască o bucată de autostradă. Publicul va trebui să pună la dispoziție un teren liber de sarcini. Ajungem la aceeași problemă ca și autostrada făcută pe fonduri europene”, a mai precizat Mihai Daraban.

„Aici intervin problemele specifice românești. Marea problemă a noastră este că aceste exproprieri nu sunt eligibile pe fonduri europene, se fac exclusiv cu bani de la buget”, a mai adăugat Mihai Daraban.

El a dat exemplul situației de pe centura Constanța unde exproprierea a fost de 100.000 de euro hectarul. „În aceste condiții noi nu vom putea construi niciodată autostrăzi. Bugetul de stat nu va putea să plătească aceste sume. Nu mai comentez faptul că unii care știu traseul de la început își trec terenul din extravilan în intravilan, tocmai ca să crească valoarea terenului. Aceasta este marea problemă a României”.

Iată răspunsul complet:

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel