Schimbul de informaţii între statele membre privind înmatricularea vehiculelor va putea deveni în curând regulă obligatorie, pentru a permite urmărirea infracţiunilor celor mai importante din codul rutier, indiferent de statul UE în care au fost comise. Miercuri, 6 iulie, Parlamentul a dat undă verde noilor reguli privind cooperarea poliţienească în acest domeniu.
Obiectivul prezentei directivei este de a consolida securitatea rutieră şi de a asigura egalitatea în faţa legii a tuturor contravenienţilor, inclusiv a celor care locuiesc într-un alt stat membru.
"După mai mult de trei ani de negocieri, acest acord este primul pas foarte important pentru a pune capăt sentimentului de impunitate pe care îl aveau anumiţi şoferi şi pentru a reduce numărul victimelor de pe şoselele noastre", a declarat deputata spaniolă Inès Ayala Sender (S&D), raportoarea Parlamentului.
Cum va funcţiona în practică?
Statele membre se angajează să comunice coordonatele şoferului sau ale titularului certificatului de înmatriculare al vehiculului acuzat autorităţilor din statul în care infracţiunea a fost constatată, pentru ca acestea din urmă să poată începe urmărirea.
Autorităţile din ţara în care infracţiunea a fost comisă vor trimite apoi contravenientului o scrisoare recomandată pentru a-i aduce la cunoştinţă tipul de infracţiune săvârşită şi sancţiunea care se aplică, precum şi posibilele căi de recurs şi consecinţele juridice. Amenda şi modalităţile de aplicare vor fi stabilite conform regulilor statului în care a fost comisă infracţiunea.
Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European a consolidat nivelul de protecţie a datelor personale şi obligaţia de a şterge fişierele privind contravenienţii imediat după închiderea procedurii.
Infracţiunile cele mai grave în vizor
Infracţiunile vizate de noile măsuri sunt excesul de viteză, condusul sub influenţa alcoolului, neutilizarea centurii de siguranţă, nerespectarea culorii roşii a semaforului, condusul sub influenţa drogurilor, neutilizarea căştii de protecţie, circulaţia pe o bandă interzisă (de exemplu, banda specială pentru autobuz), utilizarea nepermisă a telefoanelor mobile sau a oricărui alt echipament de comunicare în timpul conducerii autovehiculului.
Etapele următoare
Directiva va trebui aprobată în unanimitate de Consiliul de miniştri şi va intra în vigoare a doua zi după publicarea sa. Statele membre dispun de maximum 24 de luni pentru a aplica noile reguli, cu excepţia Irlandei, a Marii Britanii şi a Danemarcei, care deocamdată nu sunt incluse în acest sistem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă