Paradox cu asigurările facultative. Marian Siminică, ISF: Oamenii au fost obligaţi! Procentul depăşeşte 30%
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Andrea Piacquadio, Pexels
Fotografie de la Andrea Piacquadio, Pexels
De ce îşi fac românii asigurări facultative? Asta a vrut să afle şi Institutul de Studii Financiare (ISF), în cadrul unui sondaj. A fost însă scos la iveală şi un paradox: asigurarea facultativă este, în unele cazuri, obligatorie. 

"Potrivit datelor colectate, sunt motive obiective. Cei mai mulţi repodenţi au spus că problemele medicale sunt cauza, în proporţie de 29,8 %. Dacă mai adăugăm şi situaţiile dificile în care s-au aflat rudele sau prietenii, încă 9%, constatăm că aproape 40% aleg asta ca urmare a unor situaţii obiective. 

Sunt însă o pondere importantă, poziţiile doi şi trei în clasamentul răspunsurilor, solicitările din partea băncilor sau unele obligaţii de natură legală sau contractuală. Practic, deşi vorbim de asigurări facultative, oamenii au fost obligaţi, fie pentru că au luat un credit pentru locuinţă sau au cumpărat o maşină în leasing. Cumulat, procentul pe cele două răspunsuri depăşeşte 30%. Iată că, deşi e un produs facultativ, a fost mai degrabă impus de restricţii de natură contractuală", a explicat Marian Siminică, directorul executiv al Institutului de Studii Financiare, în cadrul dezbaterii „Asigurarea, centura de siguranță în transporturi", organizată de DC MEDIA GROUP. 

Siminică: Mulți români nici nu știu de existența asigurărilor

„Revenind la produsele de asigurare cu incidență asupra transportului, putem să identificăm atât produse de asigurare obligatorie, cum este polița RCA, dar și produse de asigurare facultativă, unde este la atitudinea fiecărei persoane dacă și-o achiziționează, cum ar fi asigurarea de tip CASCO, pentru autoturism, sau o asigurare de călătorie, o asigurare de sănătate, sau o asigurare de viață, care sunt produse cu incidență pe zona turismului și a transporturilor. Din statistici, vedem că gradul de accesare al acestora de către consumatori este diferit și cred eu că diferențele sunt generate semnificativ de conștientizarea necesităților prin prisma riscurilor pe care le acoperă.

De foarte multe ori, produsul de asigurare este privit ca o cheltuială, o sumă de bani pe care o plătim ca să nu primim amendă, cum este cazul RCA. Foarte mulți nu se gândesc la acoperirea riscurilor. Produsul de asigurare este, însă, o investiție menită să acopere niște riscuri potențiale în viitor. Plătesc o sumă mică astăzi, mică în raport cu riscurile din viitor.

În cadrul studiului realizat la nivelul institutului, bazat pe un eșantion reprezentativ pentru populația de este 18 ani, am constatat că mai puțin de 40% dintre români dețin o asigurare de tip RCA. Justificat, oarecum, pentru că nu toți românii au în proprietate o mașină, însă dacă mergem către asigurările facultative, procentul care au răspuns că dețin o astfel de asigurare scade sub 10 procente. Este un procent destul de scăzut și reflectă de cele mai multe ori un grad redus de conștientizare a importanței lor.

Există destul de multe persoane, undeva între 15 și 20% care nici măcar nu știu de existența acestor produse de asigurare, deci au lacune mari de educație financiară. În plus, dintre cei care știu de existența lor, nu toți sunt convinși să-și achiziționeze, deoarece unora nu le par necesare sau nu și le permit, considerându-le prea scumpe“, a mai arătat acesta. VEZI MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel