Ce a urmat? Dezastru. Atât pentru șoferii de la UBER, Bolt, Clever şi Yango, cât și pentru oamenii care apelau la serviciile lor. Nebunia a început încă de vineri. Am chemat un șofer UBER și primul lucru care m-a întrebat a fost: ”Ați găsit foarte greu UBER, nu?” Da... după vreo 10 minute de căutări, primul UBER îmi arăta că ajungea în 15 minute, l-am anulat, iar următorul a ajuns în vreo 7 minute.
”Am un coleg la UBER care a făcut 1.500 lei în noaptea de vineri spre sâmbătă. Sunt o grămadă de bani pentru o noapte. Este prima oară când face atât de mult”, mi-a zis șoferul.
”Și cum vă prind polițiștii în caz că vă opresc? Cum își dau seama că faceți UBER?”, l-am întrebat.
”Păi simplu: vă întreaba pe dumneavoastră. Și vă poate amenința că dacă mințiți vă bagă la mărturie mincinoasă. Omul se sperie și asta e, nu își asumă. Oricum, prima dată, polițistul te iartă, a doua oară însă nu. De aceea, mulți colegi de-ai mei se tem să mai iasă în trafic”, mi-a răspuns șoferul.
Și lucrurile au continuat în aceeași manieră luni dimineață. După trei ani de mers cu UBER, astăzi a fost prima dată când mi-a apărut pe aplicație: ”mașini indisponibile” după 25 minute de căutări până când am cedat. Făcând o simulare, o cursă - asta desigur dacă prin absurd găseai o mașină - costa 70 lei pe o distanță care, înainte de OUG 49/2019, costa 17 lei.
Amenzi usturătoare
Autorizarea platformelor și a șoferilor a întârziat. Din acest motiv, Parlamentul a adoptat pe 22 octombrie un proiect de lege prin care ducea până în februarie 2020 termenul până la care aplicațiile precum și șoferii acestora se pot autoriza.
Legea încă nu a fost trimisă la Cotroceni spre promulgare, iar actul normativ se află încă în perioada în care poate fi contestat la Curtea Constituţională de către senatori sau deputaţi.
De aceea, încă este în vigoare ordonanţa din vară, iar şoferii care nu au autorizaţie riscă amenzi de până la 9.000 de lei şi reținerea plăcuțelor de înmatriculare pentru 6 luni.
Rămâne de văzut ce se va întâmpla. Până una alta, un lucru este cert: OUG 49/2019 a băgat în comă UBER, Bolt, Clever şi Yango, acestea fiind totuși singurele metode decente de a circula în București. Iar românii care încă mai au vreo șansă să le folosească, vor scoate triplu din buzunar pentru o banală cursă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Horoscop 23 aprilie 2024. Soarele din Taur se rupe de careul cu Pluto. Daniela Simulescu, previziuni pentru zodii
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- Trei infuzii care ajută la curățarea rinichilor în mod natural
- Firea și Burduja au fost desemnați candidații PSD și PNL pentru București. Cine se retrage
- Secretul tinereții fără bătrânețe: Vă vine să credeți că bărbatul din imagine are 60 de ani? Ce mănâncă omul care nu vrea să audă de botox
- PSD - PNL, candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja
- BANCUL ZILEI: Lucruri oribile spuse soției...
- La mesele festive scăpăm „ca vaca-n cucuruz” și apoi ne întrebăm de ce ne-am îngrășat. Dr. Doru Negru: Păi ați alergat mai mult de Paști?
- Circulăm într-o junglă. Mesajul unui expert auto: Cifrele ne arată că trebuie să știi să te aperi
- Cum te prind criminaliștii doar după scris. Comisar-șef: Activitatea este exclusiv umană