OUG 109/2011. Valer Dorneanu: S-a triplat numărul
Legea de modificare a OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a fost adoptată cu încălcarea principiului bicameralismului, a decis, marţi, 13 februarie, Curtea Constituţională a României (CCR).
Potrivit unui comunicat al CCR, obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea art.1 alin.(3) din OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, formulată de 64 de deputaţi de la PNL, a fost admisă cu unanimitate de voturi, constatându-se că actul normativ este neconstituţional.
'Pentru pronunţarea acestei soluţii, Curtea a constatat, în esenţă, că legea examinată a fost adoptată cu încălcarea principiului bicameralismului, reţinând, totodată, că dispoziţiile art.I teza finală şi ale art.II din aceasta, referitoare la mandatarea Guvernului de a emite hotărâri prin care să prevadă excluderea altor entităţi economice de la aplicarea regimului juridic prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.109/2011, contravin rolului constituţional al Parlamentului de unică autoritate legiuitoare a ţării, precum şi regimului constituţional al hotărârilor de Guvern', se precizează în comunicat.
Ce zice Dorneanu
Potrivit preşedintelui CCR, Valer Dorneanu, legea criticată permitea Guvernului să excepteze oricâte societăţi dorea de la principiile guvernanţei corporative. 'Am admis această sesizare (...) în principal pentru încălcarea principiului bicameralismului. Legea pleca de la iniţiator cu vreo trei excepţii de la aplicarea OUG, într-o Cameră s-au mai adăugat vreo 30 şi în altă Cameră s-a triplat numărul fără ca să fie trecute toate acestea prin ambele Camere. Pe de altă parte, legea modificatoare cuprinde un text neconstituţional potrivit căruia Guvernul, la rândul lui, poate să adauge câte alte întreprinderi vrea ca să le excepteze de la prevederile legii corporative', a anunţat preşedintele Curţii, Valer Dorneanu, la finalul şedinţei.
Iniţiatorii obiecţiei de neconstituţionalitate sesizaseră numeroase încălcări ale tehnicii legislative în procesul de elaborare şi adoptare a proiectului de lege, precum şi instituirea unui regim juridic extraordinar care conferă Guvernului atribuţii ce depăşesc cadrul constituţional.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News