Data actualizării:
Data publicării:

Șoselele morții: Lipsa civilizației ucide. SONDAJ despre "criminalul" de neoprit al României

Autor: Roxana Neagu | Categorie: Stiri
WhatsApp

România este pe locul doi în Europa. La morți pe șosele! Raportat la numărul de locuitori, potrivit unui raport de la Bruxelles, șoselele din țara noastră sunt îndoliate. 

40% dintre cei care-și găsesc sfârșitul pe carosabil sunt pietoni. Media europeană este de 22%. La un milion de locuitori, în țara noastră, mor 90 de persoane pe șosele.

În medie, în Europa, mor 50 de persoane la un milion de locuitori. În România, numărul de morți din accidente rutiere a scăzut cu 24% între 2010 și 2014. Între 2013 și 2014, cu doar 2%.

DC NEWS a realizat un sondaj cu privire la vinovați. Cine este vinovat de carnagiul de pe șosele. Trei variante au fost oferite cititorilor: lipsa civilizației rutiere, amenzi prea mici sau drumuri proaste. Prima variantă a fost votată în proporție de 60%, ultima-34%.

(w670)

Sondajul DC NEWS rămâne deschis. Vă invităm să votați în continuare. Dacă identificați și alte cauze, le puteți specifica în comentariu. 

"Cred că percepția publicului reflectă într-un fel situația din statistică. Cred că la noi există un fel de lipsă de internalizare a normelor rutiere. Încă mai avem oameni care trec pe roșu, încă mai avem oameni care traversează pe unde nu trebuie, încă mai avem oameni care întorc pe linia continuă. Lucrurile astea le vedem în fiecare zi. Amenzile pot contribui la prima vedere la internalizarea normelor, dar nu cred că asta rezolvă problema, pot să creeze și foarte multe frustrări astfel de amenzi, însă problema cred că ar consta în educația rutieră, pe care nu o avem de mici, chiar dacă școala face anumite lucruri, nu le face cum trebuie, nu avem un fel de socializare continuă în legătură cu traficul, cu ce presupune. La noi încă traficul este o zonă de negociere. Oamenii au impresia că merge să încalci un pic regulile. La noi nu este o ordine în spațiul rutier, n-avem parcări, oamenii pot să parcheze pe unde nu trebuie și dacă ai parcat pe unde nu trebuie, te gândești că poți să treci și pe galben. Lucrurile sunt legate în lanț, trebuie să scăpăm de contextul ăsta care nu este așezat din punct de vedere al circulației și gestionării spațiului public", a spus doctorul în sociologie Gabriel Jderu, care a lansat recent cartea "Cultura motocicletelor – Studii de sociologia moto-mobilității". 

Negocierea puterii sau a vieții

Sociologul a identificat cele mai dese probleme pe care le întâlnește în trafic: "Cele mai multe probleme sunt legate de oameni care nu dau prioritate, de exemplu, automobile care nu fac asta, care îți taie calea, pentru că există un fel de negociere a puterii, dacă ești mai mare, ți se pare că ești mai puternic, neacordare de prioritate". 

"Însă lucrurile cred că au evoluat în bine și la noi, nu mai e strada cum era în urmă cu șapte-opt ani. Sunt foarte multe accidente și din cauza drumului prost astfaltat, drumul influențează foarte mult asta, chiar cunosc accidente de motocicletă care s-au întâmplat din cauza drumului prost, în cazul motocicliștilor e mult mai important", a mai precizat Gabriel Jderu. 

"Lucrurile trebuie educată și socializată în raport cu traficul și sancțiunile să fie ferme. Trebuie făcute împreună și nouă cred că asta ne lipsește", a conchis Gabriel Jderu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel