Data publicării:
Orient Express, cu destinația Istanbul, din nou în România. A oprit în Sinaia și-n Gara de Nord din București
Orient Express revine în România pe 29 şi 30 august, respectiv 3, 4 septembrie.
UPDATE: Garnitura de lux a oprit în gările Sinaia și București Nord, iar marți își va continua călătoria spre Istanbul.
Potrivit clubferoviar.ro, care citează programul oficial al trenului, Venice Simplon, Orient Express a sosit în Gara Regală Sinaia luni, 29 august, unde a staționat între orele 08:52 – 12:20, iar apoi va ajunge în Gara de Nord din București la 14:16. A doua zi, trenul va pleca spre Videle, Giurgiu și apoi Istanbul.
----
Celebrul tren Orient Express, unul dintre cele mai cunoscute din Europa, revine în România după o pauză de doi ani, din cauza pandemiei. De la ora 12:00, garnitura va pleca din gara Sinaia spre București, unde ar trebui să ajungă după-amiază, iar mâine își va continua călătoria spre Istanbul, informează RADOR. Trenul are 15 vagoane și este tractat de două locomotive, pentru a asigura puterea necesară și stabilitatea energiei electrice din vagoane, mai ales că în România parcurge și tronsoane cu lucrări de modernizare și neelectrificate. Pachetele turistice pentru Orient Express pentru o singură persoană pot ajunge și la 4.000 de lire sterline.
O istorie de 139 de ani
Compagnie Internationale des Wagons-Lits a pus în circulație garnitura de lux, după modelul existent în Statele Unite, operat de Compania Pullman. Orient Express devenit legendar prin celebritățile care au călătorit cu acest tren și după romanul ,,Crima din Orient Express,, de Agatha Christie, astfel numele acestui tren a devenit sinonim cu călătoria luxoasă. Primul tren Orient Express a fost pus în circulație la 5 iunie 1883 și a unit Parisul de Constantinopole prin Nancy - Strasbourg - München - Viena - Budapesta - Szeged - Jimbolia - Timișoara - Caransebeș - Craiova - Pitești - București - Giurgiu pe un traseu de 2.627 km. De aici, pasagerii erau transportați cu feribotul peste Dunăre la Ruse, în Bulgaria, pentru a lua un alt tren spre Varna, unde urma o nouă transbordare, pe un pachebot al companiei austriece Lloyd, cu care pasagerii ajungeau, după un voiaj ce însuma 83 de ore și 30 de minute, la Constantinopole, Istanbulul de astăzi. După deschiderea podurilor peste Dunăre, de la Fetești și Cernavodă construite de inginerul român Anghel Saligny, traseul trenului a fost prelungit până la Constanța de unde pasagerii erau preluați de vapoarele Serviciului Maritim Român.
De remarcat că anii 1930 au fost perioada de glorie a Orient Expressului, cu trei servicii paralele funcționale: Orient Express (traseul clasic), Simplon Orient Express (prin Italia) și Arlberg Orient Express, care circula via Zürich și Innsbruck spre Budapesta, cu vagoane de dormit rulând de acolo spre București și Atena. În aceasta perioadă, Orient Expressul și-a căpătat reputația pentru confortul și luxul său, având în garnitură vagoane de dormit și vagoane-restaurant, cunoscute pentru calitatea bucătăriilor lor. Principalii clienți erau persoanele regale, diplomații, nobilii și oamenii de afaceri.
În timpul regimului comunist, Orient Express nu a circulat prin Romania, fiind interzis. Din 1998, celebra garnitură şi-a reluat traseul Paris-Istanbul, cu oprire la Sinaia și Bucureşti. Apoi, în 2009, circulația sa s-a oprit, urmând a fi reluată câțiva ani mai târziu. Ultima oară, Orient Express a fost în România în anul 2019, când a ajuns în după-amiaza zilei de 26 august în Gara de Nord.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News