Data publicării:
Operațiunile misiunii navale a Uniunii Europene în Marea Roșie, în siguranță după atacul iranian asupra Israelului
Operațiunile misiunii navale a UE în Marea Roșie sunt în siguranță în contextul atacului iranian asupra Israelului, de sâmbăta trecută.
De mai multe luni, pe fondul atacurilor date de rebelii houthi asupra navelor comerciale care tranzitează Marea Roșie, în zonă au fost trimise mai multe nave de luptă pentru a le proteja.
Potrivit contraamiralului Vasileios Gryparis, comandantul misiunii navale a Uniunii Europene în Marea Roșie, operațiunile acesteia nu au fost afectate de atacul iranian asupra Israelului, dar că misiunea are nevoie de mai multe nave de luptă pentru protejarea navelor comerciale care trec printr-o ”zonă vastă”, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Misiunea navală a UE în Marea Roșie, numită Aspides, a fost lansată în februarie pentru a apăra navele de atacuri lansate de rebelii houthi susținuți de Iran, în campania autodeclarată a acestora de solidaritate cu mișcarea islamistă palestiniană Hamas din Fâșia Gaza.
”Deocamdată, nu sunt dovezi că (...) situația s-a înrăutățit”, a declarat pentru Reuters responsabilul Eunavfor, la sediul misiunii din orașul grec Larisa.
Misiunea a distrus până acum zece drone și a interceptat patru rachete balistice lansate de houthi în Marea Roșie, de la jumătatea lui februarie. De asemenea, a escortat 79 de nave comerciale pentru a traversa zona în siguranță.
Cele patru fregate ale Aspides, din Grecia, Germania, Franța și Italia, patrulează o zonă întinsă din sudul Mării Roșii până în nord-vestul Oceanului Indian, dublul teritoriului UE.
Autorităție europene, mai multe nave de război în Marea Roșie
Contraamiralul Gryparis a menționat că le va cere autorităților europene să mobilizeze mai multe nave de război în Marea Roșie.
”Avem nevoie de cel puțin două ori mai multe decât avem acum”, a notat responsabilul grec.
Numeroasele atacuri ale rebelilor houthi din Yemen au determinat mai mulți armatori să își suspende trecerea prin zonă, pe unde se efectuează 12% din comerțul mondial, și și-au redirecționat navele pe o rută, mai lungă și mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranțe, fapt ce adaugă 10-15 zile la durata unei călătorii între Asia și Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News