Data publicării:

Întâlnirile muzicale OPERA FANtastica: Luminița Arvunescu în dialog cu Roxana Constantinescu

Autor: Magdalena Popa Buluc | Categorie: Cultura
WhatsApp

Sâmbătă, 17 decembrie 2016, ora 13:00, în foaierul Teatrului Național București va avea loc o nouă ediție a întâlnirilor muzicale  OPERA FANtastica, inițiate și moderate de Luminița Arvunescu.   După succesul primelor ediții, care au avut ca invitate pe: celebra soprană  Nelly MIRICIOIU  (stabilită în Marea Britanie) și pe îndrăgita soprană  Leontina VĂDUVA  (stabilită în Franța)  Luminița Arvunescu ,  Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură ,  Teatrul Național București  și  Wagner Arte Frumoase și Povești  organizează, cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă 2016, o nouă ediție a întâlnirilor muzicale  OPERA FANtastica  având-o ca invitată pe mezzosoprană  Roxana CONSTANTINESCU .

Pe lângă dialogul  pe care  Luminița Arvunescu îl va dezvolta cu invitata sa  pe teme de repertoriu și oportunități de carieră, matineul din 17 decembrie va conține și o serie de momente  muzicale susținute de superba mezzosoprana Roxana CONSTANTINESCU cu concursul pianistei Luminița BERARIU

Evenimentul este organizat de Luminița Arvunescu, Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură, Teatrul Național București și Wagner Arte Frumoase și Povești, în parteneriat cu Floria.ro, Domeniile Sâmburești și Acqua Carpatica, Aurel Vîrlan Photography și Kitarodia.

 

Hollywoodprogressive: Roxana Constantinescu, cel mai bun produs românesc de export de la Nadia Comăneci

Roxana CONSTANTINESCU - A cântat de copil. Și, de la 6 ani, în Corul de Copii Radio: a cărui solistă a fost timp de 10 ani. A început să studieze Muzica la Liceul  „George Enescu” din București (percuție și pian). Iar Canto, la Universitatea de Muzică bucureșteană, clasa marii soprane Maria Slătinaru Nistor. După absolvență, perfecționându-se – în anul 2003 – la Hochschule fur Musik und darstellende Kunst din Viena (în interpretare scenică și tehnica liedului) și la Hochschule fur Musik und Theater din Munchen (operă și lied), iar în 2004 – 2005 la Bayerische Theaterakademie și Fundația „Yehudi Menuhin”.

În 2004, a câștigat Premiul al III-lea la Concursul internațional de Canto „Tito Schipa” (Italia). În 2005, Concursul de Canto de la Verviers (Belgia). În 2006, obținea Premiul al II-lea la Secțiunea „Lied, vocal simfonic” a renumitului Concurs organizat de Radiodifuziunea din Munchen (ARD) – Premiul I, neacordându-se! - Premiul I și „Premiul Publicului” în cadrul Concursului „Helga und Paul Hohen” din Koln. Stagiunea 2007-2008 găsind-o pe tânăra mezzosoprană bucureșteană, angajată a prestigiosului Ansamblu de Soliști ai Operei de Stat vieneze: pe a cărei scenă, avea să susțină în numai 3 stagiuni, 145 de spectacole.

Citește și: Spectacol de colinde la ICR, cu Grigore Leșe și ceata din Titești

Primul său rol pe o scenă de operă, a fost „Lola” din opera „Cavalleria Rusticana” de Mascagni, susținut la Opera din București, încă studentă fiind: rol, pe care l-a reluat apoi la Opera vieneză, alături de alte 24 de roluri, printre care Rosina („Bărbierul din Sevilla”), Niklausse și Siebel  („Povestirile lui Hoffmann”), Fiodor („Boris Godunov”), Zerlina și Donna Elvira („Don Giovanni”).

La debutul ei american, s-a scris: „Această atrăgătoare mezzosoprană de coloratură este de nivel mondial. Și nu trebuie să fii clarvăzător pentru a-i prevedea o carieră strălucită.” (Star Tribune, Minnesota). În timp ce, după evoluția ei în opera „Cosi fan tutte” de la Opera din Los Angeles, un cronicar  a opinat: „Rolul Despina a avut parte de cea mai bună interpretare din producție. Constantinescu este, probabil, cel mai bun produs românesc de export de la Nadia Comăneci încoace și, poate deveni în operă, ceea ce a fost Nadia pentru Olimpiade.” (Hollywoodprogressive)

Citește și: Good Design Doesn't Date. Expoziție, conferințe și party aniversar dedicat designului românesc

A cântat pe toate meridianele. În teatre lirice ca: „La Fenice” din Veneția, Operele din Roma, Zurich, Toulouse, Deutsche Oper Berlin, la New National Theater Tokyo sau Center of Performing Arts Beijing; în săli de concerte precum: „Wigmore Hall” din Londra, „Carnegie Hall” din New York sau „Musikverein” din Viena, la Oregon Bach Festival, etc. Și, așa cum i s-a prezis, s-a distins mereu prin spectacole și concerte apreciate la superlativ de critica de specialitate și public.

În prezent, mezzosoprana Roxana Constantinescu (36 de ani) locuiește la Paris. Și, de câte ori agenda internațională îi permite, revine cu mare bucurie să cânte și în țară. Anul trecut a susținut, de pildă, două recitaluri cu Orchestra Filarmonicii „George Enescu”  și sub bagheta maestrului Christian Badea la Ateneul Român;  iar în urmă cu 2 ani, a evoluat în tradiționalul Concert  „Cele 3 dive” pe scena Sălii Radio.

Luminița Arvunescu, este una dintre cele mai apreciate voci radiofonice 

Pasionată de lumea spectacolului de operă, Luminiţa Arvunescu îşi doreşte să adune în jurul ei prin acest proiect, pe de o parte, artiştii de operă – spre a le iscodi memoria şi a le afla pildele personale – şi, pe de altă parte, cât mai mulţi spectatori ai teatrului liric; genericul ales, Opera – Fan (tastica), indicând foarte precis această dublă adresare: către un public «Opera – Fan» şi, în acelaşi timp, către acei artişti care fac din Operă, prin talentul şi efortul lor, un tărâm «fantastic». Fiecare întâlnire va avea spaţiul ei: în funcţie de invitat, de tematica discuţiei, de ceea ce iniţiatoarea proiectului şi-a propus să lase înregistrat pe banda memoriei colective. Va avea muzică şi proiecţii video, discuţii libere cu publicul şi surprize bine ascunse, va încerca să combine, cât mai fluent, detaliile din viaţa privată a invitaţilor cu cele de context, indiciile esenţiale pentru o carieră în domeniul teatrului liric cu exemplele şi poveştile de succes şi, va recupera  poate, multe absenţe. 

Citește: Good Design Doesn't Date. Expoziție, conferințe și party aniversar dedicat designului românesc

Luminița Arvunescu este una dintre cele mai familiare și apreciate voci radiofonice ale cotidianului nostru, un nume care a dobândit, în timp, notorietate. A absolvit Secția de Muzicologie – ca șefă de promoție – la actuala Universitate Națională de Muzică din București și are un doctorat obținut cu Summa cum laude în domeniul Jurnalismului muzical. Este angajată a Societății Române de Radiodifuziune din 1990 - specializată în Muzica de Operă – iar în 1996 a contribuit la pregătirea și lansarea primului post de muzică clasică din țară, Radio România Muzical, de pe poziția de editor,  poziție pe care a ocupat-o până în 2004. Ca realizator - radio, s-a remarcat prin emisiunea Seara de operă : nelipsită din grila posturilor  Radio România Muzical  și  Radio România Cultural de 19 ani și distinsă cu  Premiul Uniunii Criticilor Muzicali  ( 1998 ) și  Premiul Musica Viva, acordat de Forumul Muzical Român  ( 2008 ). A arhivat zeci de interviuri cu personalități artistice dintre cele mai importante: Virginia Zeani, Ioan Holender, Angela Gheorghiu, Roberto Alagna, Karita Mattila, Diana Damrau sau Piotr Beczala fiind doar câțiva dintre cei mulți care i-au acordat interviuri în exclusivitate. A fost primul jurnalist acreditat de Radio România în Germania, după evenimentele din decembrie 1989,  pentru corespondențe muzicale săptămânale. Și, de asemenea, primul jurnalist care a realizat transmisiuni directe din Studioul unui post de radio străin, în 2011,  de la Radio Metropolitan Opera International  din New York, transmisiuni care s-au bucurat de mare succes. A semnat numeroase articole, recenzii și interviuri în diferite publicații. Face parte din Juriul Galei Operelor Naționale Române.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel