Oamenii pot deveni botaniști prin jocurile la calculator. Un proiect care se anunță revoluționar
Data publicării:
Autor: George Eduard Caramiciu
WhatsApp
Sursa: Freepik
Sursa: Freepik
Gamerii întâlnesc peisaje pline de floră în lumea virtuală, dar petrec mult timp în interior. Un nou proiect de semănat vizează să schimbe asta.  

„Ieșiți afară și atingeți iarba.” Este un clișeu des folosit pentru a sugera gamerilor să iasă mai mult afară. Fie că este corect sau nu, aceasta alimentează ideea că comunitatea de gaming petrece prea mult timp apăsând tastaturi în camere întunecate și nu suficient timp în „lumea reală”, notează Positive News.

Dar dacă jocurile pe calculator ar putea facilita o conexiune tangibilă și semnificativă cu natura?

Ei bine, acum pot, datorită unui nou proiect de botanică care împuternicește gamerii să cultive plante prezente în jocurile lor video preferate. Ideea a aparținut lui Hannah Young și Aleks Atanasovski, doi gameri care au vrut să îmbine dragostea lor pentru natură cu pasiunea pentru gaming.

„Abilitățile pe care le ai în lumea gaming-ului – cum ar fi atunci când trebuie să îngrijești grădini virtuale – pot fi transferate în lumea reală,” spune Young. „Alex și cu mine am vrut să facem legătura.”

Rezultatul este Seed Saga, un proiect pilot botanic care permite jucătorilor de Guild Wars – un joc de rol popular cunoscut pentru flora sa spectaculoasă – să aplice pentru pachete de semințe astfel încât să poată cultiva plante care apar în joc.

Cei doi au prezentat ideea dezvoltatorului din spatele Guild Wars, Arena Net, care a fost „foarte entuziasmat de ea”. Atât de mult încât firma a furnizat randări din joc pentru pachetele de semințe și a promovat proiectul pe canalele sale de social media.

Datorită disponibilității limitate de semințe (există în prezent doar 30 de pachete, deși Young și Atanasovski plănuiesc să extindă), gamerii trebuie să depună o aplicație explicând de ce le doresc. Răspunsurile, spune Young, au fost încurajatoare.

Un solicitant a spus: „[Guild Wars] mi-a salvat viața în perioada unei depresii profunde. Ar fi o onoare să cresc [floarea-soarelui stacojie] în curtea mea pentru a aduce un omagiu jocului și pentru a sprijini insectele din jur care ar putea beneficia de aceste flori.”

Un altul a spus: „Avem acces la o grădină care a fost curățată recent... și acum este lipsită de buruieni, dar și de flori. Ar fi minunat să plantăm din nou unele, iar estetica jocului video este o mare motivație.”

Primele pachete de semințe au fost trimise în aprilie. Ideea acum este să colaboreze cu alți jucători din industrie și să extindă conceptul pentru a cultiva o nouă generație de botaniști. Acest lucru ar putea îmbunătăți sănătatea mintală: cercetările arată că interacțiunea cu plantele contracarează stresul provocat de calculatoare.

Young și Atanasovski lucrează pentru Wieden+Kennedy, o agenție de publicitate din Londra. Clienții săi includ Nike, Ford și, mai recent, mama natură, după ce au colaborat cu Agency for Nature – o organizație experimentală care își propune să valorifice talentul industriei de publicitate pentru a „crea hype” pentru lumea naturală.

Agency for Nature a colaborat cu creativi din agenții de top din Marea Britanie pentru a produce panouri publicitare, filme, cărți și experiențe utilizatorilor care promovează ceva ce nu poate fi cumpărat – aprecierea naturii.

Seed Saga este unul dintre proiectele pe care le-a finanțat. Young și Atanasovski speră că, pe lângă creșterea aprecierii pentru lumea naturală, proiectul va combate stereotipurile.

„Nu trebuie să fii un hippie sau un îmbrățișător de copaci pentru a-ți păsa de natură,” spune Young. „Poți fi un gamer și să îți pese cu adevărat.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel