O divizie a grupului Pepco a fost vândută cu doar 6 lei. Se pregătesc închideri masive de magazine

Un lanț cunoscut de magazine ieftine a fost vândut pentru doar 6 lei.
Poundland, cunoscutul lanț britanic de magazine cu prețuri reduse, a fost vândut pentru doar o liră sterlină, adică aproximativ 6 RON. În perioada următoare ar putea fi închise până la 100 de locații, potrivit informațiilor obținute de BBC.
Grupul polonez Pepco, care deținea brandul din 2016, a confirmat tranzacția, precizând că vânzarea s-a făcut pentru o sumă „nominală”. Noul proprietar este compania americană de investiții Gordon Brothers, cunoscută anterior pentru deținerea brandului de modă Laura Ashley.
Poundland operează 825 de magazine în Marea Britanie și are aproximativ 16.000 de angajați. În ultimele luni, rețeaua s-a confruntat cu dificultăți financiare, cauzate de scăderea vânzărilor și de concurența acerbă din partea altor retaileri de discount.
De ce Pepco a decis să renunțe la această divizie
Grupul a avertizat anterior că majorarea contribuțiilor angajatorilor la asigurările sociale, aplicată din aprilie, va pune presiune suplimentară pe afacere. Deși Poundland este în continuare un brand apreciat, Pepco a decis să renunțe la această divizie considerată neprofitabilă. Într-un comunicat, compania a transmis: „Dorim să le mulțumim sincer tuturor angajaților Poundland pentru devotamentul și contribuția lor și le urăm mult succes lui Barry Williams și echipei sale”.
Analistul de retail Sofie Willmott, de la GlobalData, a explicat că popularitatea lanțului a scăzut în ultima vreme deoarece consumatorii britanici sunt din ce în ce mai orientați către produse de calitate mai bună și oferte mai atractive.
„Cei care alegeau Poundland pentru produse alimentare la preț redus au fost atrași de supermarketurile care concurează agresiv la preț, iar eșecul gamei de îmbrăcăminte a distras atenția de la obiectivul principal al retailerului”, a declarat ea.
De ce compania a fost vândută cu doar 6 lei
Expertul în comportamentul consumatorului, Kate Hardcastle, a explicat că o vânzare la o sumă simbolică indică de obicei un model de afaceri care nu a reușit să țină pasul cu schimbările din piață.
„Aceasta reflectă nu doar provocările interne, ci și transformările profunde în modul în care consumatorii fac cumpărături. Branduri precum Temu și Shein au schimbat fundamental așteptările clienților legate de preț, rapiditate și comoditate”, a adăugat Hardcastle.
„În acest context, promisiunea simplă a unui magazin 'cu prețuri de o liră' nu mai are același impact ca altădată”, a mai spus aceasta.
În urma tranzacției, conducerea companiei va fi în continuare asigurată de Barry Williams, actualul director general al Poundland. Brandul va rămâne prezent pe piața britanică sub denumirea Poundland, iar în Insula Man și Irlanda va continua să opereze sub marca Dealz.
Potrivit Gordon Brothers, investiția totală în Poundland se ridică la 80 de milioane de lire, dintre care 30 de milioane reprezintă un împrumut garantat existent, iar alte 30 de milioane o linie de credit suplimentară.
„Suntem încântați să oferim finanțare pentru redresarea acestui retailer emblematic. Credem că Poundland este un comerciant esențial pentru consumatorii din Regatul Unit și joacă un rol important în peisajul comercial”, a declarat Mark Newton-Jones, directorul operațiunilor europene ale Gordon Brothers.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News