O companie aeroportuară își invită directorii și managerii la voluntariat. ”Vor căra bagaje!
O companie aeriană își invită managerii și directorii să suplinească prin voluntariat posturile libere pentru gestionarea bagajelor.
Compania aeriană australiană Qantas le-a cerut directorilor superiori să lucreze ca manipulatori de bagaje timp de trei luni, în timp ce încearcă să rezolve o lipsă acută de forță de muncă. Șeful de operațiuni al companiei caută cel puțin 100 de voluntari care să lucreze pe aeroporturile din Sydney și Melbourne. Sarcinile includ încărcarea și descărcarea bagajelor, precum și conducerea vehiculelor pentru a muta bagajele prin aeroporturi.
La fel ca o mare parte a industriei aeriene globale, Qantas se luptă să își reia serviciile pe măsură ce granițele se redeschid.
„Nivelurile ridicate ale gripei de iarnă și o creștere a Covid-19 în întreaga comunitate, împreună cu piața forței de muncă strânsă în desfășurare, fac ca resursele să fie o provocare în industria noastră”, a declarat directorul operațional al Qantas, Colin Hughes, într-un e-mail transmis BBC.
Ture de 4 până la 6 ore pe zi
„Nu există nicio așteptare că veți opta pentru acest rol în plus față de postul cu normă întreagă”, scrie în anunțul intern al companiei.
Managerii și directorii au fost rugați să lucreze în rolurile de manipulare a bagajelor timp de trei sau cinci zile pe săptămână, în ture de patru sau șase ore pe zi. Nota a continuat spunând că solicitanții trebuie să poată muta valize care cântăresc până la 32 kg fiecare.
„Am fost clar că performanța noastră operațională nu a îndeplinit așteptările clienților noștri sau standardele pe care le așteptăm de la noi înșine – și că am luat toate măsurile pentru a ne îmbunătăți performanța. Așa cum am făcut în trecut în perioadele aglomerate, aproximativ 200 de angajați ai biroului central au ajutat în aeroporturi în perioadele de vârf de călătorie din perioada de Paște”, a declarat un purtător de cuvânt al Qantas pentru BBC.
Întârzieri și bagaje lipsă
Qantas s-a numărat printre companiile aeriene puternic afectate de pandemie, deoarece țările din jur și-au închis granițele, ținând avioanele la sol. Industria a concediat mii de angajați în timpul pandemiei, dintre care mulți erau personal la sol.
În noiembrie 2020, Qantas a externalizat peste 2.000 de posturi de personal la sol, pe lângă alte mii de reduceri de locuri de muncă pe care le anunțase deja, într-un efort de a-și limita pierderile financiare.
Luna trecută, compania aeriană și-a cerut scuze după ce pasagerii s-au plâns de întârzieri și bagaje lipsă.
Airbus A380, primul avion care zboară alimentat de... uleiul de gătit
Avionul de test a zburat timp de trei ore, plecând de la aeroportul Blagnac, din Toulouse, Franţa, pe 25 martie. Doar 4 zile mai târziu, pe 29 martie, Airbus A380 a mai făcut un test, de data asta zburând între Toulouse şi Nice. Uleiul de gătit şi alte grăsimi au fost combinate pentru crearea unui "combustibil sustenabil", numit SAF.
Combustibilul a fost creat de Total Energies, o companie din Normandia. În martie 2021, Airbus a testat prima dată acest combustibil. Compania speră ca avioanele sale să fie certificate să zboare doar pe baza acestui combustibil până la finalul acestui deceniu. La momentul actual, Airbus-urile pot fi alimentate 50% cu SAF, 50% cu kerosen, scrie CNN.
"Creşterea cantităţii de SAF folosit rămâne un punct cheie pentru atingerea ambiţiilor de zero emisii de carbon până în 2050", transmite Airbus. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News