Prevederile aberante ale proiectului de modificare a Codului Rutier ar fi putut fi gândite pentru distragerea atenției de la alte evenimente importante. De asemenea, au capacitatea de a împinge la proteste de stradă. "Suspendarea carnetului până la 5 ani și amenzile cât un salariu pot mobiliza oamenii să iasă în stradă, dar alt tip de populație față de cea care protestează acum față de proiectul Roșia Montană", este de părere psihologul Hanibal Dumitrașcu. Președintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), Vasile Ștefănescu, a declarat pentru DeCe News că autoritățile pregăteau un alt proiect legislativ, la care a contribuit și Confederația. Schimbarea bruscă de atitudine a guvernului poate declanșa proteste la nivel național, cu blocarea traficului în mai multe orașe, dar mai ales în Capitală.
Sancțiunile vehiculate sunt atât de exagerate, încât oamenii sunt încremeniți și le e greu să creadă că pot deveni realitate, dar dacă se vor transforma în norme reale, vom avea de-a face cu proteste vehemente, este de părere psihologul. Este greu de înțeles de ce s-au propus sancțiuni atât de aspre, recunoscute ca fiind exagerate însuși de cei care le-au propus. "Este exagerat să credem că cei de la Poliția Rutieră s-au gândit așa de departe încât să distragă atenția de la alte evenimente cu impact social, dar are proiectul modificării Codului Rutier are suficent potențial pentru a o face", a mai explicat Hanibal Dumitrașcu.
Ștefănescu:am discutat un alt proiect cu autoritățile
Președintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), Vasile Ștefănescu, a declarat pentru DeCe News că în urmă cu câteva luni autoritățle discutau alt proiect legislativ cu transportatorii.” Am făcut propuneri, sugestii și observații, a spus Ștefănescu, așteptam să continue dezbaterea acelui proiect, dar ne-am trezit cu o nouă variantă de Cod Rutier. Nu putem crede că va fi aplicat. Dacă se ignoră poziția celor care își câștigă existența din acest domeniu, așteptați-vă la reacții dure. Poate guvernul își permite să lase mii de familii pe drumuri, să creeze mii de șomeri, noi nu putem accepta acest lucru. Impactul economic va afecta și patronatele, că nu-i convine nimănui să rămână fără șoferi, dar mai ales pe profesioniștii din domeniu. Cred că aceste sancțiuni dure dau polițiștilor o putere prea mare, de viață și de moarte, căci pot lipsi o familie de hrana zilnică. Sunt pregătiți polițiștii să se folosească de forța pe care o au corect, sau vom încuraja corupția? Oamenii care lucrează în transporturi își pot pierde mașina sau chiar casele, dacă rămân ani de zile fără slujbă. Așteptăm o revenire la normalitate, după ce au tras acest semnal. Dacă nu, vom declanșa manifestări de protest la nivel național și mai ales în capitală. Vom ieși în stradă”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- S-a descoperit, în sfârșit, cum au fost construite piramidele din Egipt
- Centrală pe gaze vs. centrală electrică. Vintilă (FEL România): Dintre cele două eu aș alege-o pe a treia
- Gata cu telefoanele mobile așa cum le știam! Cu ce vor fi înlocuite. Ți-ai fi închipuit că se va ajunge aici? foto în articol
- Emi și Cuza, comentarii la adresa lui Florin Ristei: "Exagerează cu vocea! Ca și cum ai două ceasuri cu diamante și le porţi pe amândouă!"
- Ce presupune amplasarea reactoarelor modulare mici (SMR) pe teritoriul României. Ambasadorul Rim Kap-soo: Ar fi prima țară din lume care are așa ceva / video
- Luna Plină, prăpăd pentru patru zodii. Daniela Simulescu: Dormiți mult să treacă repede
- ADN-ul lui Alain Delon, cerut în instanță. Presupusă legătură de paternitate: "Nu ai ochii mei, nu ai părul meu, nu eşti fiul meu, nu vei fi niciodată fiul meu"
- În Reșița condusă de Ioan Popa (PNL), austriecii de la Porr s-au apucat să... asfalteze șine de tramvai / video
- Locul din România unde turiștii ”vin pentru că avem niște peisaje extraordinare” și ”oamenii sunt gospodari și primitori”: Dar avem o problemă foarte gravă
- Nu ai nevoie de asigurare de sănătate suplimentară în UE. Cum să obții gratuit și fără drumuri cardul de sănătate european