Data actualizării:
Data publicării:

Noul aeroport care va apărea la sud de Capitală, un proiect din 1973. Daniel Băluță: Nu este suficient să facem parcări și pasaje. Este o investiţie absolut necesară

Autor: Florentina Constantin | Categorie: Economie
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, a vorbit despre noul aeroport care va fi construit la sud de București.

"Este un proiect vechi, din 1973"

"Facem tot ceea ce este omeneşte posibil să stimulăm investiţiile şi ne iese lucrul acesta în această zonă de sud, pentru că oraşul, din păcate, este polarizat. De aici vine dorinţa de a face un aeroport împreună cu Consiliul. Deja avem studiul de prefezablitate gata.

Este un proiect vechi, din 1973 şi, graţie celor de la Ministerul Transporturilor, avem o mulţime de documente şi de studii ce datează din acel moment. Zona estimată este undeva între Grădiştea şi Adunaţii Copăceni, în acest areal. El va avea două componente, mai importantă va fi componenta cargo, pentru că ea duce marfa. Avem şi un plan de evoluţie al pasagerilor. Am făcut şi un studiu de oportunitate, în care o firmă franceză a măsurat, printr-o modalitate ştiinţifică, necesitatea existenței unui aeroport în zona de sud şi o estimare a numărului de pasageri pe o durată de 20 de ani. Toate aceste concluzii vor fi materializate. Studiul de prefezabilitate îl vom prezenta în scurt timp, într-o conferinţă de presă şi vom trece în a doua etapă, a studiului de fezabilitate.

"Nu este suficient să facem parcări și pasaje. Este o investiţie absolut necesară"

Nu este suficient doar să facem parcări, nu este suficient doar să facem obiective de infrastructură de genul pasaje, să lărgim străzile. Tocmai pentru ca oamenii să trăiască bine în comunitate şi întreg oraşul să trăiască bine, avem nevoie de un oraş dezvoltat armonios. Ceea ce nu se întâmplă astăzi. Mai mult decât atât, cea mai importantă componentă a activităților economice se găsesc în nordul Capitalei, inclusiv traficul este grav avariat de migrarea populaţiei.

De aceea, este o investiţie absolut necesară atât din punct de vedere ar necesarului de tone de cargo şi al numărului de pasageri, cât şi în subsidiar, ca efect simultan, acela al unei dezvoltări armonioase a oraşului şi al reglării traficului. Pentru că, atâta timp cât cetăţenii din sud, dimineaţa, merg către nord şi se întorc din nou către sud cu vehiculele, vom avea o problema. Din acest motiv a apărut şi staţia de metrou cea nouă - Tudor Arghezi", a spus Daniel Băluță, în emisiunea Ce se întâmplă, cu Răzvan Dumitrescu, la DCNews TV.

Despre noul aeroport

Aeroportul Bucureşti-Sud, noua poartă de acces către Europa, va deservi peste 11 milioane de pasageri şi va permite transportul a minimum 30.000 de tone de mărfuri în fiecare an. Noul aeroport internaţional al Bucureştiului va fi construit în imediata apropiere a localităţii Adunaţii Copăceni din judeţul Giurgiu, situată la 24 de kilometri de centrul capitalei României şi la o distantă de 43 de kilometri faţă de graniţa cu Bulgaria. 

Locaţia aeroportului ar urma să ofere acces convenabil la reţelele de transport existente şi viitoare, inclusiv la drumuri, căi ferate, căi navigabile şi sisteme de metrou, asigurându-se un acces rapid atât pentru pasageri, cât şi pentru transportatori, favorizând creşterea mobilităţii şi a oportunităţilor comerciale.

Emisiunea integrală, în materialul video de mai jos:

Youtube video image

 
 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel