Noua taxă auto, forma finală. Surpriză costisitoare la diesel
Noua taxă auto a căpătat forma finală. Față de varianta inițială, acum apar modificări substanțiale. Nu în bine. Ministerul Mediului va trimite proiectul de lege în Parlament.
Forma finală a timbrului de mediu instituie diferențe mari de plată în funcție de carburant. Astfel, pentru mașinile cu normă de poluare Euro III și IV, în cazul în care carburantul folosit este diesel timbrul de mediu va fi mult mai costisitor față de cel pe benzină.
Mai mult, forma finală a legii stabileşte, pentru mașinile mai poluante- de la euro IV în jos- un nivel al timbrului de mediu mai mare decât cel în proiectul iniţial al Ministerului Mediului, scrie economica.net. În schimb, pentru maşinile cu standardul euro V nu se schimbă.
Pentru mașinile pe motorină se va plăti timbru separat. Acest lucru nu era stipulat în vechiul proiect. Aici creşterea este dramatică, la clasa de poluare euro IV. De la o plajă cuprinsă între 2,4 şi 26,73, s-a ajuns la valori ale emisiei de CO2 cuprinse între 3,15 şi 56,13, deci până la dublu faţă de prima variantă a timbrului de mediu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News