Data publicării:

Noua metodă discretă de a scumpi alimentele. Mihaela Bilic: Fiți cu ochii pe ambalaj!

Autor: Elena Aurel | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursă foto: Freepik - https://www.freepik.com/
Sursă foto: Freepik - https://www.freepik.com/
Mihaela Bilic, medic nutriționist, a vorbit despre noua metodă discretă de a scumpi alimentele.

Medicul nutriționist susține că micșorarea ambalajelor este noua metodă utilizată de producători pentru a scumpi alimentele. 

„Ambalaje care „intră la apă”, o metodă discretă de a scumpi alimentele.

Poate v-ați întrebat de ce în unele magazine pe etichetă este trecut și prețul la kilogram de produs. Este o metodă de protecție a consumatorilor vizavi de eventualele scumpiri și de fenomenul de „shrinking” al ambalajelor.

Da, producătorii au inventat o strategie de marketing subtilă de a fi competitivi pe o piață în continuă creștere: micșorează ambalajul și în felul ăsta mulți cumpărători nu percep scumpirea de preț.

De exemplu tabletă de ciocolată nu mai are 100 g ci 80 g, borcănelul de iaurt a trecut de la 150 g la 125 g, iar majoritatea sticlelor nu mai au 500ml, ci 400 ml. Aceeași metodă este folosită și de restauratori, ca să păstreze același preț de listă, micșorează porția! Nu este nimic ilegal sau imoral în această strategie, putem spune că ne ajută silueta. Cu condiția să știm și noi pe ce dăm banii…sau mai degrabă pe cât.

Fenomenul a fost descris prima oară în 1987 în Anglia și a fost denumit „shrinkflation”. În prezent metoda este aplicată de tot mai mulți producători din industrie care speră că în felul acesta cumpărătorii se vor bucura de un preț neschimbat și nu vor observa diferența de greutate. Asociația Foodwatch consideră că este un furt din buzunarele consumatorilor și lucrează la o lege care să oblige producătorii sa anunțe orice modificare de ambalaj. Ei dau ca exemplu sticla de suc Tropicana care în 2019 a trecut de la un litru la 900 ml, ceea ce corespunde unei scumpiri cu 38%.

Sandvișurile și recipientele de supă au devenit mai mici și chiar și caserolele pentru livrare de mâncare la domiciliu sunt reduse ca dimensiuni! Fiți cu ochii pe ambalaj, prețul trebuie raportat la kilogram, nu la porție/cutie/pachet.", a scris Mihaela Bilic pe pagina de Facebook. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel