Data publicării:

Noi stații de metrou în Sectorul 4. Daniel Băluță: Dorim să o ducem până în comuna Berceni. Avansul reprezintă dublul bugetului pe care îl are sectorul

Autor: Florentina Constantin | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto: Agerpres
Sursa foto: Agerpres

Primarul Daniel Băluță a vorbit despre noile magistrale care vor apărea în Sectorul 4.

"Doar avansul reprezintă dublul bugetului pe care îl are Sectorul 4"

Întrebat de jurnalistul Răzvan Dumitrescu, în emisiunea Ce se întâmplă de la DCNews TV, dacă staţia de metrou Tudor Arghezi va fi singura din zonă, Daniel Băluță a spus:

"Nu. Avem cel mai mare proiect de investiţii derulat în România, astăzi, este în procedură de licitaţie publică - magistrala M4 de metrou Gara de nord - Gara Progesu - o investiţie făcută din bani europeni. Avem două magistrale pe care acţionăm - M4 Gara Nord - Gara Progresu, respectiv M2, pe care dorim să o ducem până în comuna Berceni. Doar M4 înseamnă 13 miliarde de lei. Doar avansul reprezintă dublul bugetului pe care îl are Sectorul 4."

Vezi și: Noul aeroport care va apărea la sud de Capitală, un proiect din 1973. Daniel Băluță: Nu este suficient să facem parcări și pasaje. Este o investiţie absolut necesară

Noua linie de metrou M4

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ doisprezece kilometri, între staţiile Gara de Nord 2 şi Gara Progresul şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov.

Cele 14 staţii ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 - Ştirbei Vodă - Bogdan Petriceicu Haşdeu - Uranus - George Rozorea - Chirigiu - Filaret - Eroii Revoluţiei 2 - George Bacovia - Toporaşi - Nicolae Cajal - Luică - Giurgiului - Gara Progresul, scrie Agerpres. Staţiile vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilităţi și vor avea şi sisteme de protecţie a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă şi uşi automate la marginea peroanelor.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile, accesate prin "Programul Transport" al Uniunii Europene, exerciţiul bugetar 2021- 2027. Contractul de finanţare, în valoare de 2,5 miliarde de euro, a fost semnat pe 4 iunie. 

Vezi și: Cum vrea Daniel Băluță să rezolve problema parcărilor și a bulevardelor: "Reușim să nu mai avem mașini pe stradă. Este un upgrade ieșit din comun" 

Staţia de metrou Tudor Arghezi, investiţie de 50 de milioane de euro

Anul trecut, în luna noiembrie, a fost deschisă staţia de metrou Tudor Arghezi și este un punct multimodal de transport, fiind conectată direct, printr-un tunel pietonal subteran, cu parcarea etajată din apropiere, unde oamenii care vin din afara oraşului îşi pot lăsa maşinile, pentru a-şi continua călătoria către centrul Capitalei folosind metroul.

Investiţia s-a ridicat la 50 de milioane de euro - fonduri nerambursabile, unică în România prin prisma faptului că a fost construită de o administraţie locală. Împreună cu linia de legătură, noua staţie are o suprafaţă de peste 15.000 de metri pătraţi, între staţia Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 şi Şoseaua de Centură, şi are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri.

Vezi și: Diferențe uriașe între sectoarele Bucureștiului. "Parcă treci dintr-un oraș în altul". Daniel Băluță: Șinele de tramvai nu fac politică! 

Emisiunea integrală, în materialul video de mai jos:

Youtube video image

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel